Personligt tror jeg ikke på at man kan indtage en specifik kost og derved tabe fedtet om maven. Det handler om hvad og hvor meget man spiser og det kan altid betale sig at spise sundt. Jeg tror din største hurdle er at du har leddegigt og den medicin som du er nødt til at tage - fordi som du skriver, det gør ondt at bevæge sig og din medicin gør at du tager på. Jeg er sikker på at du kan tabe dig, men det kræver måske en lidt anderledes indsats fra dig fordi du får binyrebarkhormonerne. Jeg synes du skulle prøve at kontakte en klinisk diætist. De har en generel og dybdegående viden om sammenhængen mellem mad, sundhed og sygdom. De vil sandsynligvis også kunne give dig nogle hints om kost som måske kan påvirke din leddegigt i positiv retning. Mht. motion, har du så prøvet svømning i varmtvandbassin? Det er nemmere for gigt patienter et bevæge sig i vand og det varme vand kan virke lindrerende på ledsmerterne.
Chear up :-) Det skal nok gå hvis du virkelig vil det.
kh vips
#2 af Vips (slettet)
jeg har leddegigt og får derfor binyrebarkhormon hvilket har givet mig 45 kilo ekstra på kroppen :( som jeg helst gerne skulle af med igen. men synes ikke rigtig det hjælper så meget at spise sundt. har svært ved at træne da det gør ondt i alle led og lemmer... og så længe jeg får hormoner synes vægten at sidde fast. men hvis jeg stopper med dem bliver min tilværelse uudholdelig da mine smerter stiger til over maksimum... altså :( nogle goe råd til hvordan jeg klan tabe mig men samtidig indtage hormon behandling??