fedtet omk maven

Du læser en tråd i debat > gode råd

fedtet omk maven
hejsa. er der nogle af jer der har et godt råd til hvad man kan indtage for at tabe fedtet omk maven. jeg synes bare det bliver hængende :(

jeg har leddegigt og får derfor binyrebarkhormon hvilket har givet mig 45 kilo ekstra på kroppen :( som jeg helst gerne skulle af med igen. men synes ikke rigtig det hjælper så meget at spise sundt. har svært ved at træne da det gør ondt i alle led og lemmer... og så længe jeg får hormoner synes vægten at sidde fast. men hvis jeg stopper med dem bliver min tilværelse uudholdelig da mine smerter stiger til over maksimum... altså :( nogle goe råd til hvordan jeg klan tabe mig men samtidig indtage hormon behandling??
15 år17. august 2009 kl. 16:39
re: fedtet omk maven
Personligt tror jeg ikke på at man kan indtage en specifik kost og derved tabe fedtet om maven. Det handler om hvad og hvor meget man spiser og det kan altid betale sig at spise sundt. Jeg tror din største hurdle er at du har leddegigt og den medicin som du er nødt til at tage - fordi som du skriver, det gør ondt at bevæge sig og din medicin gør at du tager på. Jeg er sikker på at du kan tabe dig, men det kræver måske en lidt anderledes indsats fra dig fordi du får binyrebarkhormonerne. Jeg synes du skulle prøve at kontakte en klinisk diætist. De har en generel og dybdegående viden om sammenhængen mellem mad, sundhed og sygdom. De vil sandsynligvis også kunne give dig nogle hints om kost som måske kan påvirke din leddegigt i positiv retning. Mht. motion, har du så prøvet svømning i varmtvandbassin? Det er nemmere for gigt patienter et bevæge sig i vand og det varme vand kan virke lindrerende på ledsmerterne.

Chear up :-) Det skal nok gå hvis du virkelig vil det.

kh vips

15 år18. august 2009 kl. 09:30
jeg har læst i iform at fuldkornsprodukter skulle hjælpe mod mavefedt.
hvis man indtog samme antal kcal, 2 grupper en fuldkorn og en alm. så tabte fuldkornsgruppen mere fedt på maven.
15 år18. august 2009 kl. 18:55
Hej sajida!
Jeg vil give Vips ret i, at du bør gå til svømning i varmtvandsbassin. Prøv at kontakte din lokale gigtforening. De har instruktører, der ved hvad de har med at gøre. Skal du i gang med, at tabe 45 kg?
Fru Jensen
15 år23. august 2009 kl. 18:36
Hej,
Hvor trælst for dig. Har du prøvet at få Methotraxat for din gigt.? Jeg har psoriasisgigt og får denne behandling uden dine bivirkninger. Man bruger det også til leddegigt som din.
Mvh Marianne
15 år29. august 2009 kl. 18:49
Giver man binyrebarkhormon i længere tid? Det er da noget rigtig skidt, så vidt, jeg ved.
15 år9. september 2009 kl. 15:12
Binyrebarkhormon nedbryder da vævet og må kun gives i kortere perioder?

Nå man har du prøvet at skrive ind herinde? Alt hvad du laver i løbet af dagen og så hvad du indtager? Det må give dig et billede af hvorfor du ikke taber dig. Vær meget præcis med dine indtastninger og lad være med at spise flere kcal end du forbrænder, så skal du nok tabe dig. Især når din overvægt er så stor.

Varmtvandsgymnastik vil være rigtigt godt for dig, gerne 2-3 gange om ugen.
15 år28. september 2009 kl. 23:36
Hej,

På iform, har jeg læst, at det fedt som er i mælkeprodukter, skulle være med til at 'løsne' fedtet omkring maven, ikke forstået som, at skummetmælken skal byttes ud med sødmælk, men at det i hvert fald ikke er i de fedtfattige mælkeprodukter, man skal skære ned...

Har dog mine tvivl om, hvorvidt det hjælper, da jeg i bund og grund ikke tror, at man selv kan bestemme, hvor fedtet skal fjerne sig først
15 år29. september 2009 kl. 13:27
Hvor ville vi sikkert alle sammen ønske at der fandtes en magisk måde at få fedtet væk på en bestemt del af kroppen men man kan altså ikke punktforbrænde. Der er kun een vej frem og det er den hårde. Sund kost og motion og det tager tid men pludselig en dag skal fedtet rundt om maven nok også svinde ind. Og du har flere ting at kæmpe i mod så forstår godt hvis motivationen ikke altid er så høj men hold ud, det skal nok lykkes :)
Jeg ved ikke så meget om leddegigt men tænker du allerede nu skal følge en form for kostplan med mange vitaminer og mineraler? Mht motion ved jeg ikke hvor aktiv du kan være, varmtvandssvømning, som der bliver nævnt, lyder som en god løsning. Måske du kan gå nogle ture, alt har jo ret.
15 år13. oktober 2009 kl. 23:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });