DDV

Du læser en tråd i debat > gode råd

DDV
30 g brød (1 skive toast eks.) -mener også det er tilladt at komme ost på 20+ ell. syltetøj.

Mellemmad
1-2 frugter

Frokost
110 g kød (kylling eks.)
60 g brød (Ciabatta eks.)
300 g grøntsager (gulerødder, salat osv)

Mellemmad
1-2 frugter

Aftensmad
220 g kød
30 g brød
300 g grøntsager

Det er altså efektivt og du må spise!
15 år15. august 2009 kl. 15:27
re: DDV
Det er hvis man er mand, at man "må" få så meget kød til aften. 120-170 om aften og 80-120 til frokost. Og så glemmer du også den daglige mælkeration på feks 400 g gaio eller ½ liter skummemælk :-)
Ja, man spiser en masse og taber sig fremragende! Jeg har selv tabt 27 kg derved.
15 år16. august 2009 kl. 10:56
Hej Nåh ok-Jeg havde den rigtige kur engang,men er forsvundet,denne fandt jeg på nettet.Men super flot med dit vægttab! Jeg synes egentlig også det lød helt vildt alt det kød! =)
15 år17. august 2009 kl. 16:03
Hej Tina
Du kan låne DDV kogebøgerne på biblioteket, kuren står bagerst i kogebøgerne (der er i øvrigt også for meget brød i det du skriver for frokost).
Jeg har været på DDV og der er ingen tvivl om, at kuren virker. Jeg synes bare den er for besværlig og "kuragtig". Jeg kan bedre lide en kur baseret på kalorieindtag (eller points som WW), fordi man kan leve meget mere normalt.
Men som sagt, folk taber sig virkelig, når de overholder principperne.
15 år3. oktober 2009 kl. 09:47
Heej, kan jeg få dig til måske at hjælpe mig med at finde en hjemmeside som omhandler denne kur, så jeg kan få det lavet så det passer mig.. ??
Vil meget gerne spise mere grønt :D
15 år19. oktober 2009 kl. 22:04
Hej Kamilla

Ser først din post nu, men her er da et svar. Der findes flere sider på nettet, der omhandler denne kur. DDV har selv et forum (hvis du googler ddv forum, eller bare går ind på deres side kan du finde et link til det), hvor brugere poster opskrifter mv.
Der er også et uofficielt forum, hvor brugere diskuterer og deler opskrifter, og så er der den meget berømte side heede (googl hede ddv opskrifter), hvor alle mulige tænkelige opskrifter findes.

Med mindre man vil melde sig ind, så er den letteste måde at få info på at låne ddvs bøger på biblioteket. Kuren er lidt indviklet - man skal spise bestemte mængder af bestemte ting, og kan bytte visse ting ud med andre osv. Samtidig er der samme princip som hos weight watchers at man gerne skal gå til møder, så man har en forpligtelse til at overholde kuren.

Jeg har prøvet det, men jeg dur ikke til kure, hvor der er meget faste regler, og hvor jeg ødelægger det hele nærmest, hvis jeg kommer til at bryde en regel.

Der er dog mange, der taber sig virkelig meget.

Der er også mange der anvender ddv's princippet til at holde vægten, når de først har tabt sig fordi grundprincippet - kød, fist, mejeriprodukter, frugt, grøntsager og en smule grove kornprodukter og nødder jo er grundstammen i en sund kost.

Der er dog mange, der har tabt sig.
15 år22. november 2009 kl. 16:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });