Spis langsomt når alene

Du læser en tråd i debat > gode råd

Spis langsomt når alene
Et af de gode råd til en sund livsstil er at spise langsomt. Men nu er jeg alene til frokost og jeg hugger simpelthen maden i mig fordi selskabet keder mig. Jeg tænker på alt det jeg skal nå og vupti... så er maden væk.

Hvad gør I andre? Nogen gode råd?
15 år13. august 2009 kl. 13:04
re: Spis langsomt når alene
Jeg spiser også tit alene, men så læser jeg en bog eller et blad mens jeg spiser, for så bliver jeg opslugt af læsningen, og så spiser jeg ikke så hurtigt.
15 år13. august 2009 kl. 13:23
Har du overvejet at spise med pinde?
15 år26. oktober 2009 kl. 21:29
Jeg vil stærkt anbefale dig at tage kontrol over situationen. Minde sig selv om at du kan spise langsomt, at tage små bidder, smage godt og grundigt på maden. Glem dig selv, maden er det interessante. hvis den ikke er det, må du overraske dig selv med noget mere lækkert. Tyg maden godt, sådan begynder den gode fordøjelse, som fører til mere energi til dig! Find en måde at huske det på: læg en seddel i madkassen, broder et stykke og hæng det op i gals og ramme i køkkenet, lav en spise-sang der minder dig om det eller find på noget andet.

Jeg har selv lært mig at spise langsommere gennem min interesse for kroppens behov. Det tager lang tid, men hvis ikke man prøver, kommer man ingen vegne. Jeg glemmer det stadig, men gradvis er de gange jeg husker det blevet flere og flere.

Jeg håber du kan bruge det til noget.
15 år5. november 2009 kl. 23:26
Jeg har haft samme problem. MEN fordelen ved at spise alene er netop, at du kan have fuldt fokus på det at spise. Du sidder altså ikke og kaster mad i hovedet, mens du snakker med kollegerne.

Jeg er meget fokuseret og striks omkring min spisning - jeg tager en mundfuld, og så folder jeg hænderne, så jeg ikke kommer til at have næste mundfuld parat til at putte i skuffen, så snart jeg har sunket den forrige. Og så mærker jeg godt efter følelsen af maden i munden - smag, temperatur, konsistens...hvis jeg er super-sulten, så tæller jeg hvor mange gange jeg tygger.

På den måde holder jeg fokus og en langsom spisning :o)
15 år11. november 2009 kl. 16:03
re: Spis langsomt når alene minutter for en mæt mave at sende beskeden til hjernen og
Tænk på at det tager 20 minutter for en mæt mave at sende beskeden til hjernen og i den tid kan du putte uanede mængder mad i hovedet. Sørg for at overveje både hvad du kommer i maven og hvorfor.
Min tankesætning er .... skal det her sidde på mine lår?
Inge
15 år22. november 2009 kl. 08:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });