fedt og vandprocent

Du læser en tråd i debat > gode råd

fedt og vandprocent
Jeg kom til at kigge lidt herinde og faldt over vandprocent. Hvordan beregner/måler man den? Kan man selv gøre det?

Jeg har prøvet at måle min fedtprocent ved hjælp af målebånd, men det er jo ikke særlig præcist. Kender i nogen hjemmesider hvor de bruger en del mål, så det er mere præcist?
Fik min målt til 12,5, og jeg er der også lidt spinkel, men jeg synes det er lige vldsom lav, for jeg er ikke sportstrænet.
15 år12. maj 2009 kl. 12:30
re: fedt og vandprocent
Hej. Jeg træner 3 gange i ugen og i fitness centre o.lign har de som regel en digital vægt der kan udregne fedt/vand procenten. Det er det eneste rigtige at gøre. Du kan på ingen måde regne med hvad den viser ud fra dine mål. For jeg har ifølge den digitale vægt 36% fedt hvor ud fra mine mål den kun ligger på 27% ENORM FORSKEL! Jeg drøftede det derfor emd min træner og fik det råd at jeg skulle gå efter en digital vægt, da det andet ikke kan beregne modstanden og din bygning på samme måde.
Så mit råd er at du skal henvende dig endten til din læge eller i det nærmeste fitness center og høre om du kan blive vejet der.

Mvh Tazie
15 år27. oktober 2009 kl. 22:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });