#2 af Superwoman
Tip til dem, der har svært ved at undvære slik
Du læser en tråd i debat > gode rådSuperwoman
re: Tip til dem, der har svært ved at undvære slik
Ok - det lyder da meget godt.
Håber ikke det er den slags man får dårlig mave af dog.
ellers er 320 til 120 en god besparelse...
Hvor kan de købes? Jeg bor i nærheden af en Netto og en Super Best.
Håber ikke det er den slags man får dårlig mave af dog.
ellers er 320 til 120 en god besparelse...
Hvor kan de købes? Jeg bor i nærheden af en Netto og en Super Best.
15 år20. april 2009 kl. 19:09
fedania
I den netto der ligger lige her i nærheden kan man "kun" få vingummierne. Men i føtex kan man vist få alle varianter. Jeg ved ikke, om man også kan få dem i andre butikker.
Men ja, de er simeplthen geniale, dog skal man lige holde sig for øje, at man ikke skal spise for mange, da det ganske rigtigt kan give dårlig mave (det står også på pakken).
På toms.dk kan du se et billede af poserne, så du ved, hvad du kigger efter hvis du går på jagt efter dem :)
Men ja, de er simeplthen geniale, dog skal man lige holde sig for øje, at man ikke skal spise for mange, da det ganske rigtigt kan give dårlig mave (det står også på pakken).
På toms.dk kan du se et billede af poserne, så du ved, hvad du kigger efter hvis du går på jagt efter dem :)
15 år21. april 2009 kl. 06:28
mh90 (slettet)
De kan også fåes i SuperBrugsen og Kvickly hvertfald.. :)
Der står godt nok på poserne, at de kan give dårlig mave. Jeg har ikke selv oplevet det, på trods af at jeg sommetider har spist næsten en hel pose på en aften. ;b
Der står godt nok på poserne, at de kan give dårlig mave. Jeg har ikke selv oplevet det, på trods af at jeg sommetider har spist næsten en hel pose på en aften. ;b
15 år21. april 2009 kl. 15:29
iakob
De er også i Rema.
15 år21. april 2009 kl. 21:09
Superwoman
Nu fik jeg prøvet dem - jeg synes ikke de smager særligt godt - og ikke særligt meget af "rigtig" vingummi. Så derfor tager de ikke rigtigt min lyst til noget lækkert - dertil skal de smage meget bedre.
Men god ide med at lave lavkalorie slik - det må producenterne gerne blive ved med.
Om dem af lakrids er bedre kan jeg ikke sige - jeg kan ikke lide lakrids :-D
Men god ide med at lave lavkalorie slik - det må producenterne gerne blive ved med.
Om dem af lakrids er bedre kan jeg ikke sige - jeg kan ikke lide lakrids :-D
15 år23. april 2009 kl. 10:01
Anonym
Da jeg opdagede Nellies Dellies var jeg lykkelig. Indtil jeg havde spist nogle af dem.
Jeg får virkelig, virkelig dårlig mave af bare at spise en lille håndfuld.
Desuden så passer kalorietallet på poserne ikke helt.
Grunden til at nellies dellies er så kaloriefattige er blandt andet, at der er rigtig mange kostfibre i. De har også kalorier i, men ifølge dansk lovgivning behøver man ikke tælle kostfibre med som kalorier på varedeklarationerne. Men de er der selvfølgelig alligevel!
Prøv f.eks. at taste varedeklarationen fra posen ind i Madital MED kostfibre (og f.eks. også uden kostfibre). Så viser tallene noget andet end det der står på posen...
Jeg får virkelig, virkelig dårlig mave af bare at spise en lille håndfuld.
Desuden så passer kalorietallet på poserne ikke helt.
Grunden til at nellies dellies er så kaloriefattige er blandt andet, at der er rigtig mange kostfibre i. De har også kalorier i, men ifølge dansk lovgivning behøver man ikke tælle kostfibre med som kalorier på varedeklarationerne. Men de er der selvfølgelig alligevel!
Prøv f.eks. at taste varedeklarationen fra posen ind i Madital MED kostfibre (og f.eks. også uden kostfibre). Så viser tallene noget andet end det der står på posen...
15 år28. april 2009 kl. 19:19
fedania
Det er korrekt, at energiindholdet ikke passer hvis man går ud fra, at kostfibre er uden energiindhold. Men i forhold til at fylde sig med sukker, så mener jeg stadig at slik som fx. Nellie Dellies er bedre for mig (jeg kan jo ikke svare for så mange andre).
Jeg ser Nellie Dellies som et sundere valg, når jeg nu har så sygeligt lyst til lakrids ind i mellem :)
Jeg ser Nellie Dellies som et sundere valg, når jeg nu har så sygeligt lyst til lakrids ind i mellem :)
15 år4. maj 2009 kl. 21:57
BettinaKL (slettet)
Jeg har nu også prøvet dem efter anbefaling herinde fra. Jeg kna faktisk rigtig godt lide dem. Jeg får dog virkelig meget luft i maven - så det er kune derhjemme de kan nydes :-)
15 år5. maj 2009 kl. 14:38
biologi c
man kan købe sukkerfrie bolsjer i tivoli. ved børnekarosellen.
haribo har lavet enn 30%mindre karlorie vingummipakke der heder haribo lite.
haribo har lavet enn 30%mindre karlorie vingummipakke der heder haribo lite.
15 år10. maj 2009 kl. 08:46
Salt Lakrids - 75 kcal/100 gram
Vingummi (Tropical Fruit) - 120 kcal/100 gram
Vingummi (Wild Berriy) - 120 kcal/100 gram
En normal pose slik (F.eks. Haribo, Pingvin etc.) indeholder omkring 320-380 kcal/100 gram, så der er altså kæmpe forskel!
Jeg synes selv, lakridserne og tropical fruit vingummierne er bedst, og jeg synes absolut ikke, man kan smage, at det er sukkerfrit slik. Det smager super godt!