Sjov bmi beregner

Du læser en tråd i debat > gode råd

Sjov bmi beregner
*** forældet link er fjernet ***

Ud over at man kan indtaste vægt, højde og køn så kan man få at vide hvor mange amerikanere (hvor stor procentdel) der vejer mere end en selv.
16 år12. september 2008 kl. 06:39
re: Sjov bmi beregner
Øv den er ikke sjov...

Siger der kun er 17 procent der vejer mere end mig.
16 år12. september 2008 kl. 11:46
Det er da også en femte-del. Stil 5 tilfældige amerikanere med din højde op og mindst een er tungere end dig.

Men nu er du jo også igang med at tabe dig, så kan du jo følge med i hvordan du glider nedad i rækkerne og at de andre bliver tungere end dig ;-)

Man kan naturligvis ikke bruge den til noget fornuftigt eftersom amerikanerne generelt er overvægtige. Jeg prøvede at finde den vægt hvor jeg ville have 50% percentil (dvs halvdelen af amerikanerne er tykkere end jeg og halvdelen tyndere) - og det viste sig at jeg så skulle veje 73 kilo - en BMI på 26.8 (hvilket er overvægtig). Det var derfor jeg kaldte den sjov - fordi det er det eneste den kan bruges til ;-)
16 år12. september 2008 kl. 13:15
Your weight is at the
<2nd percentile
according to your age and height

betyder det så at 2% vejer mere end mig? eller?:S
16 år14. september 2008 kl. 20:54
Nej hov. jeg er ikke 34 :) . den siger 20th . betyder det så 20% ?
16 år14. september 2008 kl. 20:56
At 90th percentile, your weight is greater than 90% of others.
16 år15. september 2008 kl. 09:38
Ja, ok.. jeg ville altså have skrevet noget mere, men knappen var valgt så da jeg trykkede retur tasten ned, så postede den altså :-)

En percentil er næsten lig procentdele - se her: da.wikipedia.org Det bruges i statistik.

Så hvis du tilhører den 20. percentil, så betyder det at du tilhører at letteste 20% af den amerikanske befolkning (hvis du altså var amerikaner ;-). Eller med andre ord: 80% af amerikanerne har højere BMI end dig. Jeg ved ikke om det er 80% af amerikanerne i din aldergruppe og med dit køb, men det vil jeg gå ud fra.

Sommersol... hvordan går det i øvrigt med dig?
16 år15. september 2008 kl. 09:43
nå ok. tak. jeg er ikke en ørn til det engelsk :o)
Det går lidt op og ned. Lige nu går det ok. Er på venteliste til en indlæggelse, og det har jeg det faktisk fint med. Jeg må jo tænke på mine kommende børn og mig selv om 20-30 år :)
Hold op jeg lyder fornuftig i dag :o)
16 år15. september 2008 kl. 16:54
Hvorfor skal du indlægges og hvor lang er ventelisten?
16 år15. september 2008 kl. 19:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });