#2 af Kaffen (slettet)
Hjælp til digital køkkenvægt
Du læser en tråd i debat > gode rådKaffen (slettet)
re: Hjælp til digital køkkenvægt
Ved ikke om man kan indstille en vægt - er der nogen knapper e.l. på den?
Jeg har en (5-6-7 år) gammel digitalvægt fra OBH, som fungerer upåklageligt og er meget præcis i sine målinger.
El-giganten har vist Obh-vægte til 200-300,- kroner, hvis det bliver nødvendigt for dig at købe en ny.
Jeg har en (5-6-7 år) gammel digitalvægt fra OBH, som fungerer upåklageligt og er meget præcis i sine målinger.
El-giganten har vist Obh-vægte til 200-300,- kroner, hvis det bliver nødvendigt for dig at købe en ny.
16 år6. september 2008 kl. 20:04
bruger slettet
Tænkte på om det er batteriet der er ved at dø, siden det lige er opstået.
16 år8. september 2008 kl. 00:16
iakob
Du skal finde ud af om vægten er ustabil eller om den konsekvent vejer for lidt.
Hvis den samme liter mælk vejer forskelligt på forskellige tidspunkter og forskellige steder, så er den ustabil - og kan ikke bruges. Men hvis den vejer det samme er den bare ikke kalibreret godt nok og så kan du sagtens bruge den. Så skal du bare finde ud af hvor unøjagtig den er på 10, 50, 100, 200, 500 og 1000 gram - selvom jeg tvivler på det betyder noget når det kun er 30 grams unøjagitighed på 1 kg - det er kun 3% unøjagtighed.
Hvis den samme liter mælk vejer forskelligt på forskellige tidspunkter og forskellige steder, så er den ustabil - og kan ikke bruges. Men hvis den vejer det samme er den bare ikke kalibreret godt nok og så kan du sagtens bruge den. Så skal du bare finde ud af hvor unøjagtig den er på 10, 50, 100, 200, 500 og 1000 gram - selvom jeg tvivler på det betyder noget når det kun er 30 grams unøjagitighed på 1 kg - det er kun 3% unøjagtighed.
16 år8. september 2008 kl. 10:08
elis
Når min gamle køkkenvægt fra OBH bliver ustabil, er det fordi den trænger til nyt batteri.
Prøv at skifte batteri. Det er da billigere end at købe en ny vægt og måske viser det sig at du slet ikke behøver en ny.
Prøv at skifte batteri. Det er da billigere end at købe en ny vægt og måske viser det sig at du slet ikke behøver en ny.
16 år8. september 2008 kl. 11:05
kirius
Tak for alle jeres svar.
Jeg har lige skiftet batterierne ud, så det er ikke dér hunden ligger begravet. Jeg må ud at købe en ny.
Nogen, der kan anbefale et bestemt mærke?
Jeg har lige skiftet batterierne ud, så det er ikke dér hunden ligger begravet. Jeg må ud at købe en ny.
Nogen, der kan anbefale et bestemt mærke?
16 år9. september 2008 kl. 22:56
iakob
Nej, jeg har været glad for min OBH men tror ikke den er hverken bedre eller dårligere end andre.
Men når du kikker på køkkenvægte, så prøv at se om du kan få fat i en tallerken eller et lille fad. Sæt det ovenpå vægten og kik så efter om du kan se tallene i displayet. Jeg købte nemlig een hvor det var endog meget svært at se :-)
De fleste vægte har også en funktion, hvor man nulstiller vægten selvom der står noget på den (Tare-funktion hedder det på min).
Hvis du gerne vil lave mad efter udenlandske opskrifter kan det også være en god idé at få een som både kan måle gram og ounces (med det er vist ret odiøst).
Tænk også på hvor nemt den er at rengøre.
Men når du kikker på køkkenvægte, så prøv at se om du kan få fat i en tallerken eller et lille fad. Sæt det ovenpå vægten og kik så efter om du kan se tallene i displayet. Jeg købte nemlig een hvor det var endog meget svært at se :-)
De fleste vægte har også en funktion, hvor man nulstiller vægten selvom der står noget på den (Tare-funktion hedder det på min).
Hvis du gerne vil lave mad efter udenlandske opskrifter kan det også være en god idé at få een som både kan måle gram og ounces (med det er vist ret odiøst).
Tænk også på hvor nemt den er at rengøre.
16 år10. september 2008 kl. 09:26
kong uggermugger (slettet)
"Med denne digitale diætvægt kan du nemt og nøjagtigt se, hvad du spiser. Den vejer ikke bare maden, men beregner også næringsværdien af dit måltid.
Vægten rummer data om ca. 1.000 forskellige fødevarer. Læg for eksempel laksen, ærterne og risen på vægten, og få en beregning af den samlede næringsværdi af dit måltid. Så har du altid styr på, hvad du spiser. "
399,- /39,50
Her er et billede af den: tilbud.retailinternet.dk
Vægten rummer data om ca. 1.000 forskellige fødevarer. Læg for eksempel laksen, ærterne og risen på vægten, og få en beregning af den samlede næringsværdi af dit måltid. Så har du altid styr på, hvad du spiser. "
399,- /39,50
Her er et billede af den: tilbud.retailinternet.dk
16 år18. september 2008 kl. 13:15
kirius
Tak for tippet stitch.
Jeg har en lille update på mit køkkenvægt-problem. Vægten lå ovenpå en stiv plastic-dækserviet. Jeg har nu fjernet dækservietten og tror altså, det har løst problemet.
Ak ja.
Forresten har Føtex en vægt på tilbud til 99 kr. i denne uge.
Jeg har en lille update på mit køkkenvægt-problem. Vægten lå ovenpå en stiv plastic-dækserviet. Jeg har nu fjernet dækservietten og tror altså, det har løst problemet.
Ak ja.
Forresten har Føtex en vægt på tilbud til 99 kr. i denne uge.
16 år29. september 2008 kl. 23:35
bruger slettet
UPS!!!!!!!!
16 år3. oktober 2008 kl. 13:28
min køkkenvægt er ustabil. Fungerede fint indtil for en uges tid siden. Lægger jeg en liter mælk på, viser den fx 968 gram. Den vejer for lidt. Ved I hvordan man kan justere en digital køkkenvægt eller skal jeg anskaffe mig en ny mon? (har sgitte råd:-)
På forhånd mange tak,
Vivi