tarm forsnævring/ irrerterete tyktarm kontra vægttab

Du læser en tråd i debat > gode råd

tarm forsnævring/ irrerterete tyktarm kontra vægttab
hejsa! vil høre om nogen har samme mave problemer som jeg ! jeg cykler med interval træning 5-6 gange om ugen ca 30 min - de sidste to uger er min vægt STEGET ... mega nedtur... har selvfølgelig os et stort problem med min mave i øjeblikket og afventer en undersøgelse på sygehuset da min læge tror jeg har tarm forsnævring... det er vildt demoralicerende at stige på vægten når jeg ved jeg dyrker min motion så koncentreret... og vægten bare stiger og stiger... cm går heller ikk nedad .. de står bare stille.. andre der har samme problemer ??

vh Dorthe
16 år25. august 2008 kl. 09:23
re: tarm forsnævring/ irrerterete tyktarm kontra vægttab
Hej Dorthe
Ja, jeg kender godt til dit problem. Ganske vist ikke så voldsomt, at jeg skal til undersøgelse for det. Jeg fik i mine barneår konstateret irriteret tyktarm og har siden da døjet med det (muligvis også tarmforsnævring, da jeg havde spiserørsforsnævring som baby og tingene har det med at hænge sammen). Det betyder i praksis, at man absolut ikke har nogen god "tarmrytme" - jeg er på toilettet med op til en uges interval og selvfølgelig giver det (midlertidig) vægtstigning. Det der virker bedst for mig er at spise fiberrigt (rugbrød, kartofler og grove grønsager) og i øvrigt drikke rigeligt. Jeg drikker i hvert fald 3 liter vand om dagen (+ en del kaffe). Håber snart du kommer til undersøgelse og dermed kan få noget hjælp.
16 år28. august 2008 kl. 15:48
re: tarm forsnævring/ irrerteret tyktarm kontra vægttab
hej ninse;) tak for dit svar ! jeg drikker os rigelig med vædske, men mit problem lige p.t er at maven bare slet ikk har nogen gode dage... så snart der kommer mad i den ja os bare vand så reagerer den vildt... så har det bedst først på dagen. så snart det sidste måltid er spist ligner jeg en højgravid.. og jeg træner meget (syns jeg selv) men har lige fået at vide at der er 4-6 mdr vente tid på organkirugisk... er ved at gå ud af mit goe skind.. men eftersom du selv har en gren af sygdommen så kender du jo desværre til alt jeg skriver... nu glæder jeg mig bare til at få en afklaring på hvad det er - så jeg kan få en " normal" mave

16 år8. september 2008 kl. 16:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });