masser af morgenmad

Du læser en tråd i debat > gode råd

masser af morgenmad
fpn.dk

Jeg hæfter mig mest ved kommentaren om at de metoder der giver hurtige vægttab i starten ikke er dem der virker i længden. Endnu et tegn på at jeg bør spise lidt mere (måske til det minimum som madital anbefaler) og så leve med et noget langsommere vægttab, som så forhåbentligt er mere langtidsholdbart :-)

Jeg kan jo passende spise lidt mere til morgenmad :-) eller måske jeg bør spise lidt hjemmefra i stedet for at vente til kl 9.00 på arbejde....
16 år1. juli 2008 kl. 10:39
re: masser af morgenmad
Jeg har også læst mig til, at der ER sundest med en god, solid morgenmad.

Jeg er aldrig særlig sulten om morgenen / formiddagen, så min måltidsfordelings-smiley er altid sur.

Jeg har tilgengæld svært ved at lade være med at spise om aftenen (efter spisetid), så lige nu planlægger jeg med færre kalorier morgen / formiddag og flere om aftenen - det fungerer fint, og der er intet tidspunkt på dagen, hvor jeg føler mig sulten

Målet er selvfølgelig at få en mere "lige" fordeling af dagens måltider på sigt.
16 år1. juli 2008 kl. 11:00
Man vænner sig til at spise morgenmad.

Jeg havde for lang tid siden en periode hvor jeg ikke spiste morgenmad, men det lavede vi så om efter vi fik børn. Hvis vi sover længe i weekenden, så er jeg sulten når jeg står op.
16 år1. juli 2008 kl. 14:21
Jeg kan ikke komme ind på linket , men ville lige knytte en kommentar til vejle. Du skal sørge for at spise noget HØJST en time efter du er stået op, da du på denne måde "starter" dagens forbrænding. Hvis du ikke er sulten, så spis et stk frugt eller lign, bare for at få "det hele" i gang :)
16 år12. august 2008 kl. 21:23
Man vænner sig ikke til at spise morgenmad - man har vænnet sig fra at spise morgenmad ;-)

Jeg tror fast på at den bedste kur er en livsstilsomlæggelse - altså en periode hvor man vænner sig til den livsstil som i sidste ende skal holde een tynd resten af livet. Det vil sige at man skal stort set spise det samme under kuren som man vil spise resten af livet - blot lidt mindre for at tabe sig (måske lidt mindre guf).

På den måde får man også øvet sig på at have slanke vaner, før man rent faktisk er slank ;-)
16 år13. august 2008 kl. 08:01
Jeg vil give iakob ret. Jeg har altid haft svært ved at spisemorgen lige når jeg står op - helt fra teenagealderen. Jeg tror det var dovenskab det startede det. Jeg ville hellere sove længe, og så bildte jeg mig selv ind, at jeg altså ikke kunne spise noget, for jeg havde været vågen i 3 timer!!! det har jeg så holdt fast ved i over 30 år.

Nu spiser jeg morgenmad hver dag!!! Grove havregryn. Jeg har lavet mit eget morgenritual. OP når vækkeuret ringe 5. gang - ud på kontoret og starte PC'eren, på badeværelset, vægten, vækkebørn, smøremadpakker, dagens første smøg, pakke taske og skoletaske til den mindste og så morgenmad!!!!
Jeg har prøvet at springe over, man jeg når kun ½ vejs på arbejde før jeg er ved at dø af sult. Selv i weekenden får jeg mine havregryn - ja selv her i sommerferien, hvor jeg eller ikke levede helt så sundt, fik jeg havregryn HVER morgen.
16 år13. august 2008 kl. 21:48
jeg vil give jakob ret, det er en livsstilsomlægning som man vil følge resten af sit liv.
16 år19. august 2008 kl. 09:10
Jeg kunne heller ikke spise morgenmad da jeg var yngre, selvom at min mor prøvede at tvinge det i mig hver morgen. Efter at jeg er flyttet hjemmefra, så kan jeg ikke leve uden min morgenmad.
Lige pt. er det havregrød med hjemmelavet hybenmarmelade der er favoritten :)
16 år19. august 2008 kl. 12:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });