Gode råd til ferien?

Du læser en tråd i debat > gode råd

Gode råd til ferien?
D. 2/7 rejser jeg en uge til Grækenland. Det bliver så første gang i 6½ uge, at jeg skal undvære Madital.

Har store ambitoner om, ikke at tage på under ferien.

Løbeprogrammet bliver lagt på hylden og satser på at få motion på anden vis den uge.

Havde forestillet mig, at tage en lommebog med og skrive ned hvad jeg spiser / drikker i løbet af dagen.
Ikke mhp. senere indtastning, men bare for at holde styr på kalorierne.
Således at hvis jeg har spist for meget / for usundt gennem dagen, kan jeg måske nå at standse katastrofen inde jeg sætter mig til tag-selv-bordet om aftenen ;)
Eller hvis de sidste par dage har vist massiv "overspisning" ja, så står det på tryk, og kan forhåbentlig hjælpe med til, at få mig på ret kurs igen :)

Alle gode råd, der kan være med til at hjælpe mig med at holde vægten under ferien, er velkomne :)
16 år26. juni 2008 kl. 12:02
re: Gode råd til ferien?
Jeg tror ikke du direkte skal være bange for den græske mad, der er meget med grønsager og du kan altid vælge græsk salat. Nogen steder kommer de dog meget olie på. Det er mere det som man også synes hører til ferien is, vin, øl, desserter Iøvrigt drikker de meget vand dernede. da vi var dernede havde de lækker kirsebær og nektariner i butikkerne, og kæmpe tomater.

Hvis I ikke har fuld pension kan du lade frokosten bestå af brød og frugt.
16 år26. juni 2008 kl. 13:00
Jeg synes det er en rigtig god idé at tage en lommebog med - det har jeg selv brugt når jeg har været i sommerhus.

Alt efter din ambision, så kan du jo også lave nogle regler. F.eks. kun een portion hovedret og een portion desert (vælgt oftest frugtdesserter)/forret. Kun een kage eller is eller øl pr dag. Og måske et glas vin til aftensmaden hver dag så du også kan nyde det!

Sådan nogle regler kan også hjælpe.
16 år26. juni 2008 kl. 20:36
God ide med nogle regler...
Á là: 1 is om dagen, 1 glas vin til maden, kun dessert 3 ud af 7 dage osv.

Jeg har tidligere været ekspert i, at "snyde" mig selv. "Jeg spiser 2 is idag eller drikker 3 glas vin og så springer jeg helt over i morgen" - sjovt nok sprang jeg så IKKE over dagen efter ;)
Det lyder mere overkommeligt at holde lidt igen hver dag, end pludselig at skulle indhente det hele de sidste dage :)

Mange tak :)
16 år27. juni 2008 kl. 09:16
Gode råd til ferien?
Hej Kaktus... Sidste år jeg var i Italien, tog jeg knækbrød med og en smelteost min.3%. i min kuffert. Så havde jeg lidt til morgenmad. Nu ved jeg ikke om du skal være på hotel eller lejlighed. Men til frokost købte vi tun, tomater og løg som er lækkert på brød, selv ungerne spiste det. Der er mange lækre frugt handlere sydpå, køb lidt af det. Drik rigelig med vand (fra flaske naturligvis) evt også til maden evt sammen med et glas vin. Drop evt flutes til maden.. Tag evt en stykke frugt med i tasken når du er på udflugt, så det ikke frister med mellemmåltider og så vælg evt en sodavandsis når den trang kommer ;-) for det gør den :-) det er ikke så slemt som en flødeis..
RIGTIG GOD FERIE TIL DIG og nyd den lækre græske mad som ikke behøver at være så fed... Jeg tager til Tyrkiet om 1 uge og følger mine egne råd som jeg gjorde sidste år i Italien (som faktisk havde rimelig fed mad på menukortet...)
16 år28. juni 2008 kl. 13:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...