Min slankekur har resulteret i vægtøgning.

Du læser en tråd i debat > gode råd

Min slankekur har resulteret i vægtøgning.
Efter jul besluttede jeg mig for, at nu skulle jeg af med de overflødige kilo. Mit problem er bare, at jeg siden jul har taget 3 kilo på, og altså ikke tabt mig overhovedet.
For lige at ridse mine undskyldninger op:
Jeg arbejder 45 timer om ugen og er alene med to børn.
Jeg gider knapt lave mad når jeg kommer hjem, så det bliver tit til noget nemt og hurtigt, foreksempel pasta og kødsovs eller fiskefiletter eller færdigpizza i ovnen.
Motion kniber det også med. Vi står op kl 6 og har hujende travlt. Når jeg kommer hjem ved 17-18 tiden er energien ved at være brændt af. Jeg skal lave mad, og ordne andre praktiske ting, hjælpe børnene med lektier, give dem bad ect.
Og når de sover ved 20 tiden burde jeg jo finde tiden og overskuddet til at motionere. Istedet kaster jeg mig på sofaen hvor jeg jævnt hen hænger resten af aftenen, hvis jeg da ikke har noget hjemmearbejde at lave på computeren.
Min økonomi er ikke i top, efter en økonomisk belastende skilsmisse, og slankemad og motion i center er dyrt.
Så undskyldningerne er mange og vægten stiger stødt.

Så man kan vidst roligt sige at jeg er gået helt i stå.
Men det skal altså være slut nu.
Jeg søger ideer til nem og billig slankekost.
Herunder også mættende mellemmåltider.
Desuden vil jeg fastholde mig selv i at motionere mindst 30 min dagligt.

Hvis nogen er gået i stå som jeg, kunne vi måske hjælpe og støtte hinanden her. Jeg er fast besluttet på at tabe 14 kilo inden jul.

Mange hilsner fra Eugine
19 år12. juni 2005 kl. 08:11
Hej Eugine!
Velkommen hertil. Jeg vil råde dig til at kigge med under "Vægttab-" forummet, da det er der vi alle er samlet inde. Her kan du få alle de fif, gode råd og al den støtte du overhovedet har brug for. Vi er der for hinanden og er alle i samme båd på en eller anden måde..Pt. er jeg ikke så aktiv derinde (eller overhovedet) - også pga. en masse arbejde, men forhåbentligt er det slut på torsdag, hvor jeg slutter min "helveds-måned"...

Håber at høre en masse til dig. Hvis du har lyst, så mail mig på muldebeerg@ofir.dk, så kan vi støtte hinanden via mail også.. ;o)

Kh Muldebeerg
19 år19. juni 2005 kl. 22:13
re: Min slankekur har resulteret i vægtøgning.
Hej med dig
Ja - det tog lidt lang tid før jeg så indlægget, men bedre sent end aldrig.
Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i det trommerum du er kommet ind i. Men jeg tænkte på om det ville være en ide at begynde f.eks at cykle til arbejde? Så er der gratis motion, og det tager ikke så lang tid fra din tid med børnene mm.
Mht. maden - så køber jeg altid på tilbud, når der er fedtfattige produkter på hylderne - og gerne en del til fryseren.
Mht. hurtig mad - så er et kyllingebryst, eller en laksefilet faktisk også rigtig hurtig at lave, sammen med en gang salat, og en enkelt kuvertflyte

Kom nu - du kan godt
19 år27. juni 2005 kl. 13:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...