Hvordan med "slankekur" og glutenallergi?

Du læser en tråd i debat > gode råd

Hvordan med "slankekur" og glutenallergi?
Jeg er en 38 årig kvinde som gerne vil smide 10-12 kg, men det er lidt problematisk, da jeg har glutenallergi. Dette skyldes at alt brød, enten er lyst eller med diverse kerner (solsikkekerner m.m) som alle har mange kalorier.

Jeg har været på DDV, hvor jeg tabte 15 kg, men må indrømme at jeg er blevet træt af gulerødder og tomater, for det er de næmmeste grønsager at tage med på job. Og det tager også sin tid at forberede både frokost og middag.

Håber der er en som har et godt råd.
16 år17. april 2008 kl. 22:23
re: Hvordan med "slankekur" og glutenallergi?
Jeg kender ikke nogen med glutenallergi, og da jeg søgte på "madpakke glutenallergi" så fik jeg til min store overraskelse ikke straks en masse gode links.

Findes der ikke en organisation / hjemmeside for glutenallergikere? Det var måske en idé at spørge efter inspiration til madpakken sådan et sted - med en bemærkning om at du har brug for at tabe dig. Altså hvis der ikke kommer nogle svar her.
16 år19. april 2008 kl. 20:38
re: Hvordan med "slankekur" og glutenallergi?
tjek hjemmesiden kernesundfamilie.dk, det er mødestedet for en hel masse folk der blandt andet undgår gluten - og der kan findes opskrifter og tips mv. til et sundt liv uden gluten.

Men egentlig forstår jeg ikke helt problemet, for der er jo netop mange kalorier i næsten alle fødevare med gluten, så forsøger du at undgå dem, så sparer du vel mange kalorier?

Og, ja det tager tid at leve sundt, men så snart der er opbygget nye vaner og rutiner er det vel ikke så slemt.

Du kan da i øvrigt supplere dine tomater og gulerødder med peberfrugt, sukkerærter, letdampet broccoli. Du kan lave en lækker råkost med revet gulerod (evt. hvidkål) appelsin, rosiner og valnødder, suppleret med et kogt æg og lidt tunsalat har du masser af proteiner, der mætter godt længe. Laver du salat til aftensmaden, snitter du lidt ekstra og tager med i en boks. det samme kan du gøre med andre rester - kyllingefilet, forskellige frikadeller (fisk, alm, kalkun).

16 år21. april 2008 kl. 09:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });