#2 af slank2008 (slettet)
Styr på indtag i ferien?
Du læser en tråd i debat > gode rådslank2008 (slettet)
re: Styr på indtag i ferien?
Jeg vil mene at hvis du har tastet ind et stykke tid så burde du have en ide om hvad og hvor meget du bør spise om dagen. Det er ikke sikkert det bliver helt perfekt men sikkert bedre end ingenting. Så skriv ned på et stykke papir og lav en vurdering selv ud fra erfaring. Eller lav en madplan på forhånd og så følge dem mest muligt. F.eks. fisk om aften og I er ude på restaurant så find det der minder mest om det og spis ikke for meget. Spis gerne en salat uden (for meget) dressing før maden for at tage den værste appetit. Eller hvad du nu har mulighed for og kan finde på.
Ellers må du finde en netcafe hvis du kan holde dig på rette vej på den måde
Men jeg tror godt du ved hvad der er sundt madindtag efterhånden så du klarer det nok. Rigtig god ferie.
Ellers må du finde en netcafe hvis du kan holde dig på rette vej på den måde
Men jeg tror godt du ved hvad der er sundt madindtag efterhånden så du klarer det nok. Rigtig god ferie.
16 år9. februar 2008 kl. 14:15
Anonym
Ja du har ret i at jeg efterhånden har et rimelig godt billede af hvor meget jeg må indtage om dagen og hvad der skal til for at det overskrides. Det er ikke så meget manglende viden, der er problemet, for hvis jeg bare følger min fornuft, ved den udemærket godt hvor grænsen går og så er det intet problem at holde den sunde livsstil. Det er mest det med om jeg har rygrad nok til at stå distancen, når jeg ikke kan taste det ind i madital. Derfor har jeg brug for alle råd i end måtte have til, hvordan man holder sig selv i ørerne :)
Måske det kunne være en hjælp, som du siger, at skrive det ned på papir, da jeg på den måde tvinges til at forholde mig til, hvad jeg propper i munden. Det tror jeg jeg vil prøve. Tak :)
Håber virkelig jeg kan modstå alle de fristelser jeg ved med sikkerhed kommer.
Men lige meget hvad vil jeg i hvert fald give mig selv lov til at nyde ferien, for ellers får jeg aldrig energi nok til at starte på hverdagen igen!
Måske det kunne være en hjælp, som du siger, at skrive det ned på papir, da jeg på den måde tvinges til at forholde mig til, hvad jeg propper i munden. Det tror jeg jeg vil prøve. Tak :)
Håber virkelig jeg kan modstå alle de fristelser jeg ved med sikkerhed kommer.
Men lige meget hvad vil jeg i hvert fald give mig selv lov til at nyde ferien, for ellers får jeg aldrig energi nok til at starte på hverdagen igen!
16 år9. februar 2008 kl. 14:37
iakob
Jeg vil råde dig til at købe en lille lommebog og en lille blyant/kuglepen (skær evt en blyant over i halve) og hav disse ting i tasken. Min lille sorte lommebog er min trofaste følgesvend når jeg er ude og jeg indtastede al min mad i efterårsferien i sommerhus. Da jeg kom hjem overførte jeg det hele til madital (det tog nogle dage).
En anden ting jeg vil råde dig til, er at skaffe en lille kalender eller ugeplan (lav den evt selv). På den skriver du så for hver dag: morgenmad, formiddagsmad, frokost, eftermiddagsmad, aftensmad og natmad. Det bedste ville være at bruge farvekridt til at markere dine måltider: rødt for "hovsa, jeg spiste for mange kalorier", gult for "jeg har lidt dårlig samvittighed" og grønt for "jeg fulgte min plan". Eller brug +, - og blank.
Læg mærke til at jeg skrev "plan" og ikke kur. Det er ok at have en anden plan når man er på ferie. Min plan for efterårsferien var at holde vægten - jeg havde simpelthen sat kuren på standby i de 10 dage. Du må gøre op med dig selv hvad du vil. Men jeg vil da råde dig til at lade den sidste aften være lidt mere fleksibel, altså hvis du kunne have brug for en "gulerod" - noget at se frem til som en belønning for de andre dage hvor du ikke spiste 3 store softice med guf eller drak 2 liter varm kakao.
En anden ting jeg vil råde dig til, er at skaffe en lille kalender eller ugeplan (lav den evt selv). På den skriver du så for hver dag: morgenmad, formiddagsmad, frokost, eftermiddagsmad, aftensmad og natmad. Det bedste ville være at bruge farvekridt til at markere dine måltider: rødt for "hovsa, jeg spiste for mange kalorier", gult for "jeg har lidt dårlig samvittighed" og grønt for "jeg fulgte min plan". Eller brug +, - og blank.
Læg mærke til at jeg skrev "plan" og ikke kur. Det er ok at have en anden plan når man er på ferie. Min plan for efterårsferien var at holde vægten - jeg havde simpelthen sat kuren på standby i de 10 dage. Du må gøre op med dig selv hvad du vil. Men jeg vil da råde dig til at lade den sidste aften være lidt mere fleksibel, altså hvis du kunne have brug for en "gulerod" - noget at se frem til som en belønning for de andre dage hvor du ikke spiste 3 store softice med guf eller drak 2 liter varm kakao.
16 år9. februar 2008 kl. 21:22
Jeg skal snart afsted på ferie (åhh hvor bliver det skønt!), hvor jeg dog ikke har mulighed for at komme på nettet. Normalt er det at taste ind i madital en stor, stor hjælp til at sørge for at jeg ikke skejer ud og jeg er derfor ret bekymret for hvordan det skal gå med en hel uge, hvor jeg ikke kan se mit madindtag sort på hvidt. Hvad plejer i at gøre for at sikre at i holder den sunde livsstil, selvom i ikke har mulighed for at taste måltider ind over en periode? Håber på lidt gode råd, da jeg gerne vil have en så god ferie som overhovedet mulig, hvor jeg holder den sunde livsstil!
Knus