Anbefalede antal kalorier?

Du læser en tråd i debat > gode råd

Anbefalede antal kalorier?
Hej alle i seje fightere :)
Som overskriften antyder, er jeg i tvivl om hvor meget man minimum bør indtage pr. dag, uden at det bliver skadeligt. Jeg er bange for at jeg i min iver efter at komme af med de overflødige kilo, har fået vænnet mig til et kalorieindtag der er lavere end hvad sundt er. Sommetider spiser jeg under 1000 kcal pr. dag og nogle gange lidt over. Jeg føler ikke rigtigt sult til et større indtag, men derfor kan min krop jo godt have brug for mere? eller hvad?
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor meget det anbefales at spise og om jeg spiser for lidt?
Håber der er en af jer der kan hjælpe mig lidt på vej, da jeg selvfølgelig helst vil have et sundt vægttab!
Med venlig hilsen Nikoline
16 år4. februar 2008 kl. 21:09
re: Anbefalede antal kalorier?
Ja, hvis du fortæller mig hvor meget du vejer hvor gammel du er og hvor hurtigt du gerne vil tabe dig og hvor meget så kan jeg godt udregne et anbefalet kalorieindtag til dig.
16 år4. februar 2008 kl. 21:14
Minimumsindtag er 1200 kcal - for at dit basalstofskifte dvs. det viljen ikke har indflydelse på - skal kunne fungere.
16 år4. februar 2008 kl. 21:15
Hej jeg er lidt i samme bås.. spiser engang imellem også omkring 900-1100 kcl. og jeg taber mig faktisk ikke.

Så jeg kunne også godt bruge lidt vejledning her, findes der nogle tabeller eller lignende et eller andet sted?
16 år4. februar 2008 kl. 22:05
Hvis I indtaster et mål her på siden, så vil I få at vide hvor stort et underskud I skal have dagligt for at nå jeres mål - og altså også hvor meget I maksimum må indtage for at nå målet. Hvis målet er mellem ½ og 1 kilo om ugen - så spiser I nok. Husk at sætte jeres aktivitetsniveau.

Altså forudsat at I ikke i forvejen er for tynde ;-)

Det er ok at spise lidt mindre end programmet siger (så er der jo plads til en fødselsdagsfest og den slags i ny og næ), men ikke meget mindre.
16 år5. februar 2008 kl. 09:44
1000 kcal er ikke nok, der skal mere til. Kroppen skal have noget at arbejde med og ikke tro at den bliver sultet, så er det at den tilbageholder fedtet for ikke at miste krafterne.

Vh, yasmina.
16 år5. februar 2008 kl. 10:22
Tak for alle svarene!
Så kan jeg da bedre forstå at jeg ikke rigtigt taber mig. Jeg må hellere se at vænne mig til at spise noget mere, så min krop ikke holder fedtet tilbage!
Mvh Nikoline
16 år5. februar 2008 kl. 18:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });