Nogle af mine "regler2 jeg forsøger at leve efter for at tabe 25 kg.

Du læser en tråd i debat > gode råd

Nogle af mine "regler2 jeg forsøger at leve efter for at tabe 25 kg.
gode regler

Drik et stort glas vand 300 ml inden hvert hoved og mellemmåltid. Før jeg har drukket det må jeg ikke spise måltidet. Holder det de første 4-5 måltider. Det hjælper mig til at drikke lidt mere vand.

Spise 250 kacl til morgenmad. 250 til frokost. 500 til aftensmad. Så op til 500 kacl til mellemmåltider. ( så er der plads til lidt af det søde)

Spiser meget groft knækbrød og aldrig hvidt brød.

alt bliver vejet og skrevet ind i madital.

Passer på at mit blodsukker aldrig dykker, så jeg lige pludselig bliver meget sulten.

Hvis jeg skal ud har jeg altid et grov knækbrød i lommen.

Spiser mange läkerol og Gajol, op til 1-3 pakker om dagen, dvs. maks 69 gr om dagen, det tæller ikke så meget i kalorieregnskabet i forhold til hvis jeg var gået amok i en stor slikpose.

Alt er tilladt bare jeg holder mig inden for d. 1500 kacl. Så jeg smager på meget.

Vejer gerne 10-20 gr af det lækre i en bestemt skål, som jeg så må spise. Så holder jeg mig til det. Føler mig ikke så snydt når jeg har smagt.

Må gerne spise lidt mere hvis jeg har dyrket motion. Kun det antal kalorie som jeg har motioneret.

Til morgenmad spiser jeg tit 200 g cheasy yogurt vanilie blandet med 200 g. fromage frais samt 20 g. fiberkost fra AXA. Det mætter utrolig godt . Ca 250 kacl.

Venlig hilsen KASO

16 år23. januar 2008 kl. 09:08
re: Nogle af mine "regler2 jeg forsøger at leve efter for at tabe 25 kg.
Jeg synes det er nogle rigtig gode regler som gør at du ikke afskærer dig selv fra alting og alt det sjove er forbudt.
Tak for dit input - jeg vil prøve dem på mig selv.
16 år23. januar 2008 kl. 15:24
Hm.. regler... dem har jeg dælme også mange af og mange af dem ligner dine.

En væsentlig forskel er at jeg ikke spiser slik til hverdag. I starten af min kur spiste jeg tyggegummi og drak light funsaft til den store guldmedalje og andre søde ting uden for mange kalorier - men på et tidspunkt blev jeg træt af at jeg på den måde vedligeholdt den dårlige vane som havde gjort mig tyk - nemlig vanen med at proppe sødt i munden hele tiden. Og det var endda før jeg læste bøger om at bryde vaner :-)

Så det vænnede jeg mig langsomt af med - nedtrappede det vist. Drak ikke engang light sodavand en overgang.

Men det var for mig et vigtigt trin i min livsstilsændring at gå fra at spise rigtigt usunde ting som lakridsstænger mv, altid have lidt slik i lommen at spise af og nippe til det hele tiden - og så at drikke et glas funsaft for at stille sukkersulten og ikke mere.

En anden ting er at jeg ikke kan se regler for at få spist grove grøntsager, fisk og umættede fedtsyrer. Er det noget du har med i dieten (og reglerne) lige nu ?
16 år23. januar 2008 kl. 21:32
Hov... jeg var gæsten - havde åbenbart taget for lang tid om at skrive indlægget.
16 år24. januar 2008 kl. 21:23
Lakridser - ja godt at beholde noget så det hele ikke er for surt, men 60 lakrids om dagen????? Tænk lige på dit blodtryk! Og en ting mere: Det med at belønne sig selv med mad - ligemeget om det er sundt eller usundt - er i sig selv en usand vane - det er jo den vi blir tykke af - når du nærmer dig dit mål, bør du arbejde seriøst på at få sammenhængen mellem mad og belønning brudt - ellers så vil man skulle leve på konstant kur og konstant fokusere på hvad man må og ikke må. Prøv at erstatte lakridserne med frugt: en god lille snack: Tynde æblebåde, marineret i lidt citronsaft og med lidt kanel drysset henover. Man kan tage en lille smule akaciehonning (bare et lille dryp) og komme i citronsaften. Lad det trække en halv time. Så har du en snack, der er bedre end lakridserne.
16 år6. marts 2008 kl. 21:08
Du har nok også læst Charlotte Hartvig - ja hun er en god guru. Jeg prøver også at følge hendes principper som du beskriver dem.
Men jeg spiser ikke ret mange pastiller, måske bare et par stk. en gang i mellem, og slet ikke hver dag.
Til gengæld tager jeg et glas rødvin 1-2 gange om ugen og hygger med min mand.

Vi har spist efter "dine" principper i nogle måneder, og han taber sig flot, mens det går langsommere med mig. Meget langsomt, faktisk. Og sjovt nok er det ham, der ind i mellem snyder med at guffe ekstra, mens jeg næsten ikke gør det. Uretfærdigt!

Min morgenmad er som regel ligesom din, alternativt bruger jeg Cheasy m. æble/fuldkorn og mager A-38 (helst Thiese 0,1%, den er blødest i smagen).

Skal jeg have noget sødt, kan jeg for mine 100 mellemmåltids-kalorier f. eks. få 3 stk Minimum-kiks med noget helt vildt syndigt på: 1 lille teskefuld Dulce de Leche (argentinsk karamelcreme) på hver.
Uhmm, men pas på med ikke at få stukket en skefuld i munden ved et "uheld"... det er strengt forbudt. Men ok, shit happens som man siger (tihi)

Held og lykke med kampen!
16 år6. april 2008 kl. 14:37
Hej, det lyder som nogle rigtige gode råd. Jeg gør nogenlunde det samme, men spiser ikke noget af det søde, og holder mig til under 1200 kcal i gennemsnit pr. dag. Mit problem er at vægttabet er gået lidt i stå. Har du oplevet det, og i tilfælde, hvad gjorde du?

Mvh Monica
16 år9. juni 2008 kl. 09:48
hvis vægttabet går i stå, synes jeg ofte det kan være en fordel at sætte sin motion op... begynd at gå en ekstra tur dagligt eller lignende, det plejer at sætte gang i vægttabet igen.
I nogle tilfælde kan det faktisk også hjælpe at sætte madindtaget lidt op, så man også får sat sin forbrænding op...
16 år18. juli 2008 kl. 23:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });