Af med kilo med normal BMI

Du læser en tråd i debat > gode råd

Af med kilo med normal BMI
Hvorfor er det så svært at komme af med de der 6-7 hadekilo der bare sidder som pølser på overkroppen både foran og på ryg. Det går så langsomt selv om jeg forsøger kun at spise 1000 kcl. om dagen. Hvis nogen har et godt råd til en med hadedeller uden stort BMI vil jeg blive rigtig glad. Jeg løber også flere gange om ugen + går med hund hver dag, laver maveøvelser, synes bare ikke der rigtig sker noget.
16 år17. januar 2008 kl. 11:09
re: Af med kilo med normal BMI
De sidste kg. kan være uhyre svære at komme af med, men jeg tror, du skal tale med en diætist, for 1000 kal./ døgn er alt for lidt. Jeg tror, dit stofskifte er gået mere el. mindre i stå, og måske spiser du ikke rigtigt.
Endelig er vi jo forskelligt skabt - nogle er brede om hofterne, andre lidt højere oppe.
Jeg har læst et sted, at efter klimakteriet - men det er du jo for ung til - kan figuren få et mere maskulint præg m.h.t. fedtfordelingen. Det har noget med hormonsammensætningen at gøre.
16 år17. januar 2008 kl. 12:00
Jeg er 39 år og er ved at tabe mig cirka 20 kilo. Jeg er 5-6 kilo fra mit mål. Jeg er 165 cm høj og regner med en slutvægt på cirka 59 (fordi når vægten så ryger op på 60 så ved jeg at jeg skal gøre noget). Det vil sige at du er een cm højere end jeg og er nu under min slutvægt ;-)

Jeg kan se på min krop at jeg nok også beholder nogle deller. Det har jeg det sådan set fint med (i hvert tilfælde nu). Jeg er ikke 20 år længere, har født to børn og kan godt lide mad. Så jeg tvivler på at jeg vil synes det er umagen værd at miste mere vægt end min slutvægt.

Men det var jo sådan set ikke det du spurgte efter... mit råd er at tage den tid det tager. Tab dig højst 1 kilo om ugen - lægerne anbefaler mellem ½ og 1 kilo har jeg læst. Hvis du sætter et mål på et halvt kilo her i madital og taster din motion ind, så kan du se hvor mange kalorier du højst må indtage. Der er ikke points for at spise mindre.

Hvis du taber dig ½ kilo om ugen fra nu af, så har du tabt 7 kilo om 14 uger. Det er den 18. april - altså før bikini-sæsonnen starter ;-) Der er ingen grund til at tabe sig hurtigere, vel?

Og så skal du huske at træne din ryg også. Ikke pga dellerne, men fordi du har brug for en stærk ryg for at modsvare dine stærke mavemuskler. Der skal helst være ballance mellem de to (faktisk er en stærk ryg meget vigtig for en sund krop). Det giver den pæneste holdning (og dermed en pænere figur).

Man kan ikke som sådan træne bestemte deller væk. Kroppen bestemmer selv hvor den ønsker at have fedtdepoter og det kan man som sådan ikke gøre så meget ved. Desværre.

Det er dog klart at hvis du taber dig mere, så vil der også blive tabt fedt fra dellerne så helt forgæves er det ikke.
16 år17. januar 2008 kl. 13:45
Jeg tror du spiser for lidt. Har du snakket med en diætist?

Hvis du spiser alt for lidt kan kroppen holde på fedtet.

Måske kunne svømning hjælpe på at træne overkroppen
16 år17. januar 2008 kl. 19:14
Hej Dorthe.
Der kan være flere årsager til at der ikke sker noget - muligvis fordi du opbygger muskler i stedet for fedt( hvis du ikke har været vant til at træne ) og som de fleste ved, vejer muskler mere end fedt.
Hvis du gerne vil tabe 3 kilo hurtigt, vil jeg anbefale dig at du starter dagen med en frugtsmoothie, ægge salat til middag(proteiner er vigtige når du træner)
gulerødder som mellemmåltid. 100 gram kød og 500 gram grønsager til aften.. det skulle give en hurtig gevins. drik også gerne kaffe da det er vandrivende.

en anden årsag til du ikk taber dig, kan være at du glemmer at taste alle dine drikkevarer ind?!
16 år17. januar 2008 kl. 19:56
Tusinde tak for jeres svar. Jeg ville være helt tilfreds med ½ kilo om ugen - men i øjeblikket står vægten fast på at jeg har tabt 0,7 kilo. Men det er nok rigtigt at tålmodighed skal der til. Jeg vidste ikke at kroppen holder på fedtet, hvis man spiser for lidt - det er jo fjollet så at gå og småsulte. Jeg kan desværre ikke svømme, så den løsning duer ikke. Nå, men jeg må bare klø på, og I skal have tusinde tak for jeres hjælp, jeg lærer faktisk en hel del bare ved at læse i de forskellige fora herinden. :o)
16 år21. januar 2008 kl. 14:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });