Vægten går den forkerte vej...

Du læser en tråd i debat > gode råd

Vægten går den forkerte vej...
Hej med jer :)
Har i oplevet at i efter en periode med succesrigt vægttab, hvor vægtkurven gik flot nedad, pludselig tog på,? Og det selvom i har fulgt den sunde livsstil præcis lige så godt som tidligere? Det er nemlig det jeg oplever lige nu og det er bare frustrerende. Jeg spiser endda lidt mindre end det der er anbefalet på siden for at kunne nå mit mål, så kan ikke rigtigt skære mere ned på indtaget, men har alligevel taget på.. Arghhhh.... Tror jeg har brug for at høre lidt fra andre, så jeg kan finde motivationen til at kæmpe videre!!!
Mvh den frustrerede :)
16 år13. december 2007 kl. 08:39
re: Vægten går den forkerte vej...
Der kan være 2 ting galt og 1 ting som er ikke-galt.

Enten får du ikke tastet din mad rigtigt ind. Hvis du anslår vægten på ting eller glemmer det du smågumler ind imellem - ja så spiser du jo mere end du taster ind.

Eller du har ikke fastsat dit aktivitetsniveau til det rigtige (eller taster ikke motion korrekt ind). Man kan taste en motionsliste ind for en normaldag og så sætte den på ens dag - og dermed sammenligne energiforbrug for aktivitetsniveauet på profilen og for motionslisten.

Er det ikke een af disse to ting det er galt med, så er du røget ind i den klassiske kur-krise. Det kan være din menses (hvis du er kvinde og i den rette alder), det kan være du dyrker mere eller mindre motion end du plejer, det kan være at du er ved at opbygge muskler, det kan være omkring 1000 grunde til at din krop holder på vandet.

Det kan tage en uge eller tre, så rykker vægten sig igen.

Jeg ved ikke hvor tit du vejer dig og i hvor lang tid du har taget på og hvor meget, men vægttab er - hvis man måler sig dagligt - noget af en bumletur. Har du målt dine bryst-, mave- hofte- og lårmål?
16 år13. december 2007 kl. 09:14
Lige en opmuntrende beksed herfra....
Jeg harvde en "kur - krise" for nogle uger siden og fik god hjælp af Jakob. Jeg tog på i næsten en uge tror jeg, derefter stod den stille, men nu taber jeg mig hurtigt igen (også mere end jeg skulle) så det går nok op i sidste ende :-D
Men jeg kunne se at jeg opbyggede muskler i den periode hvor jeg ikke tabte mig - jeg kunne se det på målebåndet og jeg har været ude at investere i et bælte til min cowboy bukser i den uge ;-)
16 år13. december 2007 kl. 10:32
ja det er en rigtig god ide at bruge målebåndet, det kan varmt anbefales, men hvis du har væske i kroppen kan det også være misvisende...
16 år13. december 2007 kl. 16:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });