Jeg er syg og spiser dårligt!

Du læser en tråd i debat > gode råd

Jeg er syg og spiser dårligt!
I over en uge har jeg været syg nu - det startede ned influenza og nu hoster jeg og har INGEN energi. :(
Det har gjort at jeg ikke rigtig har kunnet spise groft brød og grøntsager, men føler jeg kan få det ned igen.
Jeg har også taget på, da der er røget lidt "trøste" ned :(
HVAD GØR JEG NU?
Jeg har før lavet et indlæg om at komme op på hesten igen, men hvordan gør man det når man skrænter og ingen energi har? SUK!

Andre som ligger med influenza for tiden? :(
16 år9. december 2007 kl. 20:33
re: Jeg er syg og spiser dårligt!
Jeg tror jeg ville tage en slapper rent kurmæssigt. Det gjorde jeg da jeg var nede i en uge - jeg skrev alt op, men spise "gratis" halspastiller som jeg ikke skrev op.

Find et niveau du kan overkomme nu. Planlæg hvor meget "trøstemad" du vil tillade dig selv og nyd det så. Det er jo også ærgeligt at spise kalorier man så har det skidt med og får dårlig samvittighed over.

Hvis du ikke kan notere i denne uge - så lad være. Hvis du kan notere, så gør det - alene af den grund at det nedsætter trangen til trøstemad.

Men mit råd er: vær syg og vær lidt god mod dig selv uden at gå amok! Hav lidt hånd i hanke med hvor meget du spiser af guf, men giv også dig selv lidt snor. Spis dine måltider med de sunde ting du kan få ned.

Og når du så igen er ovenpå, så fortsætter du bare kuren - uden dårlig samvittighed eller ærgelse. Du må nemlig ikke se på det som et tilbageskridt men som en sygepause.

Prøv også om du kan finde på alternative ting at lave end at spise. Jeg havde i hvert tilfælde det problem derhjemme at jeg spiste mere og mere usundt når jeg var alene mens jeg var syg.
16 år10. december 2007 kl. 09:11
re: Jeg er syg og spiser dårligt!
Hej Iakob...
16 år10. december 2007 kl. 11:10
re: Jeg er syg og spiser dårligt
ups.. fik trykket return for hurtigt.. HI HI
Jeg håber du er kommet ovenpå igen og er frisk til at gå julen i møde. Desværre ligger jeg stadig - skal til læge i dag og have tjekket vejrtrækning, hun sagde det kunne lyde som bronkitis el. lign. :(

Jeg var på vægten i morges, det så ikke så forfærdeligt ud... Men har i hvertfald ikke tabt mig. :)

Jeg spiser mere GUF men ikke ret store mængder af noget - så det er nok det der går ud på et.

Som du skriver; vil jeg komme ovenpå igen, inden jeg bekymrer mig om vægttab. ;)

Tak for gode råd og opbakning! :)
16 år10. december 2007 kl. 11:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });