Så er den gal igen!
Du læser en tråd i debat > gode rådiakob
re: Så er den gal igen!
Jeg er 165 cm og heller ikke tilfreds med BMI=25. Vil også gerne lidt længere ned - så jeg forstår dig godt. Har ikke lige regnet din BMI ud, men jeg går ud fra at ved 53 kilo så vil den stadig være godt over de 18,5.
Jeg kan desværre ikke råde dig med kosten for din dagbog er ikke offentlig og det gør det lidt svært at give specifikke råd.
Men hvis jeg var dig, så ville jeg få en tid hos lægen og tale med ham om hvad du skal gøre med din kur og ved din irriterede tyktarm. Jeg tror du skal prøve at holde vægten og så komme over det med tyktarmen - du kan jo altid arbejde videre på kuren senere når du har fået det godt.
Jeg ved godt at det er ret træls at skulle droppe noget man er motiveret til, men det lyder som om du er ved at løbe sur i det hele - så måske er en pause det som du trænger til.
Husker du i øvrigt at drikke nok vand?
Jeg kan desværre ikke råde dig med kosten for din dagbog er ikke offentlig og det gør det lidt svært at give specifikke råd.
Men hvis jeg var dig, så ville jeg få en tid hos lægen og tale med ham om hvad du skal gøre med din kur og ved din irriterede tyktarm. Jeg tror du skal prøve at holde vægten og så komme over det med tyktarmen - du kan jo altid arbejde videre på kuren senere når du har fået det godt.
Jeg ved godt at det er ret træls at skulle droppe noget man er motiveret til, men det lyder som om du er ved at løbe sur i det hele - så måske er en pause det som du trænger til.
Husker du i øvrigt at drikke nok vand?
17 år11. november 2007 kl. 16:09
camilla k (slettet)
Hej iakob.
Irriteret tyktarm vil jeg have for resten af mit liv - det kan det ikke gøres noget ved, andet end piller for mavesmerter og så det HUSK. Og ja, får rigeligt med vand, 2-3 liter, så det burde heller ikke være problemet.
Vil ikke droppe det, for håber bare på vægttabet kommer på et tidspunkt, det burde det jo når jeg spiser, som jeg gør. Så håber på det kommer om ikke så længe.
Skal også opereres i mit knæ, som jo var så dårligt, her næste fredag, og der bliver det lidt svært at holde kuren, så vil gerne så længe det er muligt.
Men måske jeg skulle prøve at snakke med min læge, så må han give mig noget afføringsmiddel eller noget, for det HUSK fungerer ikke, som det åbenbart burde.
Irriteret tyktarm vil jeg have for resten af mit liv - det kan det ikke gøres noget ved, andet end piller for mavesmerter og så det HUSK. Og ja, får rigeligt med vand, 2-3 liter, så det burde heller ikke være problemet.
Vil ikke droppe det, for håber bare på vægttabet kommer på et tidspunkt, det burde det jo når jeg spiser, som jeg gør. Så håber på det kommer om ikke så længe.
Skal også opereres i mit knæ, som jo var så dårligt, her næste fredag, og der bliver det lidt svært at holde kuren, så vil gerne så længe det er muligt.
Men måske jeg skulle prøve at snakke med min læge, så må han give mig noget afføringsmiddel eller noget, for det HUSK fungerer ikke, som det åbenbart burde.
17 år11. november 2007 kl. 16:55
bruger slettet
Hej Camilla!
Jeg har selv haft samme problem,. Jeg skal ingenting spise før jeg tager på. Min veninde kom på en kur hvor hun ikke måtte spise kulhydrater og hun tabte 10 kg på 2 måneder. Jeg har nu også selv været på den, to gange.
Den første gang jeg var på den tabte jeg mig 4 kg. på de to måneder, men der spiste jeg lidt groft brød indimellem , og også lidt pasta og ris til aftensmaden osv. Jeg er nu på den for anden gang. Denne gang spiser jeg overhovedet ikke brød, pasta, ris, kartofler osv. Dog spiser jeg meget frugt, grøntsager og kød. Det kan man næsten spise alt det af man vil. :D
Har siden i lørdags tabt mig 2 kg. :o)
Det bedste ved det hele er, at når man ikke er på den og spiser normalt igen, så tager man ikke særlig meget på igen. Man skal dog stadig begrænse sit indtag af hvidt brød og gerne helt undgå slik, chips og kager.
Håber det er noget for dig. Det lyder da også som om du sulter dig selv som det er nu, og det er du ikke nødt til med denne kur. Den kan anbefales. :o)
Mvh. Julia
Jeg har selv haft samme problem,. Jeg skal ingenting spise før jeg tager på. Min veninde kom på en kur hvor hun ikke måtte spise kulhydrater og hun tabte 10 kg på 2 måneder. Jeg har nu også selv været på den, to gange.
Den første gang jeg var på den tabte jeg mig 4 kg. på de to måneder, men der spiste jeg lidt groft brød indimellem , og også lidt pasta og ris til aftensmaden osv. Jeg er nu på den for anden gang. Denne gang spiser jeg overhovedet ikke brød, pasta, ris, kartofler osv. Dog spiser jeg meget frugt, grøntsager og kød. Det kan man næsten spise alt det af man vil. :D
Har siden i lørdags tabt mig 2 kg. :o)
Det bedste ved det hele er, at når man ikke er på den og spiser normalt igen, så tager man ikke særlig meget på igen. Man skal dog stadig begrænse sit indtag af hvidt brød og gerne helt undgå slik, chips og kager.
Håber det er noget for dig. Det lyder da også som om du sulter dig selv som det er nu, og det er du ikke nødt til med denne kur. Den kan anbefales. :o)
Mvh. Julia
17 år11. november 2007 kl. 18:39
camilla k (slettet)
Hej Julia
Tjoo, er ikke så meget for de der mirakelkure, de er ikke særlig sunde nemlig.
Jeg sulter mig ikke på nogen måde! Er mæt hele tiden, så det er ikke det der er et problem :-)
Tjoo, er ikke så meget for de der mirakelkure, de er ikke særlig sunde nemlig.
Jeg sulter mig ikke på nogen måde! Er mæt hele tiden, så det er ikke det der er et problem :-)
17 år11. november 2007 kl. 19:15
beta (slettet)
Hej camilla k
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du spiser i løbet af en dag,
da din dagbog ikke er offentlig kunne jeg godt tænke mig om du vil skriver her, eller gøre den offentlig, for at vi kan hjæpe dig lidt.
beta
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du spiser i løbet af en dag,
da din dagbog ikke er offentlig kunne jeg godt tænke mig om du vil skriver her, eller gøre den offentlig, for at vi kan hjæpe dig lidt.
beta
17 år11. november 2007 kl. 20:36
camilla k (slettet)
Hej beta
Jo, jeg kan godt se det gør tingene en del nemmere :-)
Den bliver offentlig med det samme.
Jo, jeg kan godt se det gør tingene en del nemmere :-)
Den bliver offentlig med det samme.
17 år11. november 2007 kl. 21:39
Jeg har tidligere skrevet indlægget "Under 1000 kcal og holder vægten", det begyndte dog at gå bedre, men nu er den gal igen!
Jeg er 162 høj og vægten sagde i morgen 60,4. Jeg kan stort set ikke få over 1000 kcal før jeg tager på, den står bare og svinger lige over de 60 kg., og har kun fået lidt over 900 kcal i gennemsnit i en uge nu.
Desuden har jeg irriteret tyktarm og tager HUSK (fibertilskud), men det virker altså ikke så godt på afføringen, som jeg havde forventet.
Jeg får rigeligt med protein i de ca. 950 kcal om dagen - ca. 26% i gennemsnit, for ikke at tabe muskelvæv, og får også ca. 20% fedt i gennemsnit om dagen, for ved godt, at uden fedt går det meget langsomt! Får så også masser af fibre (også uden HUSK) og spiser ikke noget med sukker.
HJÆLP mig! Det er så deprimerende at spise så kontrolleret, uden at der sker noget som helst!
Jeg måler også med målebånd, for måske at se nogen resultater der, når vægten nu bare står stille eller går langsomt opad, men centimeterne ryger kun på taljen.
Jeg ved godt jeg er normalvægtig, når man ser på BMI, men derfor kan jeg godt komme længere ned og stadig se bedre ud, og stadig være normalvægtig! Jeg ved at ved 53 kg. er jeg tilfreds. Så jeg er på ingen måde syg eller har en spiseforstyrrelse, som jeg ved, mange vil reagere på denne tråd!
Det er ikke noget der ligefrem motiverer at få at vide nemlig. Så nogen der virkelig kan hjælpe, på den gode måde: HJÆLP! :-)
Camilla