#12 af rdrd (slettet)
Bootcamp
Du læser en tråd i debat > motionrdrd (slettet)
re: Bootcamp
Jeg er også gerne med. Jeg vil fortsætte med at løbe, jeg dyrker pilates 2 x 90 min om ugen, så der har vi smidighedstræningen, så skal jeg bare have fat i noget mere styrketræning. Pilates, på den måde jeg dyrker det, er en blanding af smidighedstræning og styrketræning.
14 år15. maj 2010 kl. 00:11
riebech (slettet)
Jeg begyndte ogsaa allerede i aftes med at loebe mit program i 45 minutter og vil fortsaette med i dag aat tage sit ups i 2x5 min. Ellers er mit normale uge forsaet:
3 x loebeprogram a 45 min
1 x bobybalance a 1 time
2 x crosstrainer a 35 min
2 x styrketraening a 35 min
2 x 5 min situps hverdag.
Det ser lidt vildt ud naar jeg skriver det op, men det burde kunne lade sig goere. JEG ER SAA KLAR!! Jeg gaar i gang med mine situps lige nu.......
3 x loebeprogram a 45 min
1 x bobybalance a 1 time
2 x crosstrainer a 35 min
2 x styrketraening a 35 min
2 x 5 min situps hverdag.
Det ser lidt vildt ud naar jeg skriver det op, men det burde kunne lade sig goere. JEG ER SAA KLAR!! Jeg gaar i gang med mine situps lige nu.......
14 år15. maj 2010 kl. 09:06
SiriS (slettet)
Fedt! :-)
14 år15. maj 2010 kl. 12:19
KarinaHadsten (slettet)
Jeg troede lige det der bootcamp dækkede over noget andet. Jeg tror jeg selv er igang med en bootcamp idet jeg laver plan for min motion hver uge. Dog kan jeg godt se at jeg ikke skal afvige ret meget før jeg kommer ud af trit - så helt en del af min hverdag er det ikke.
Men da jeg lige så at du skrev om en bekendt med små børn tænkte jeg at det var en bootcamp, som involverede hele familien. Jeg tænker nemlig nogle gange at det jo ikke hjælper alverden at JEG kommer ud og motionerer når ungerne smider sig foran TV eller computer. Ved godt at de selvfølgelig også hopper på trambolin i timevis ind imellem, men jeg kunne godt tænke mig at få dem lidt med på motionsvognen. Også så de får et godt forhold til at motion er noget man aktivt udøver. For pludselig en dag bliver man for stor til at rende rundt og hoppe på trambolin og motionen kommer ikke helt naturligt.
Tror jeg vil forsøge mig med at have hele familien med på en løbetur. Vi har en eng i nærheden, hvor man kan løbe rundt, så kan man jo løbe det tempo der passer uden at være langt væk fra hinanden. Og vi voksne kan på skift løbe med den mindste, så hun ikke føler sig helt alene. Hmmm det er en ide, der tager form mens jeg skriver - tror sgu jeg vil prøve det. Blev nok lidt inspireret af et interview med en mand, som løb Lillebælt halvmaraton med den 5-årige datter i babyjogger og den 9-årige søn løb selv :-O Sejt at en 9-årig løber halvmaraton.
Nå men det her indlæg var altså bare fordi jeg lige fik en anden tanke da jeg hørte om bootcamp hos en med små børn. ;-)
Men da jeg lige så at du skrev om en bekendt med små børn tænkte jeg at det var en bootcamp, som involverede hele familien. Jeg tænker nemlig nogle gange at det jo ikke hjælper alverden at JEG kommer ud og motionerer når ungerne smider sig foran TV eller computer. Ved godt at de selvfølgelig også hopper på trambolin i timevis ind imellem, men jeg kunne godt tænke mig at få dem lidt med på motionsvognen. Også så de får et godt forhold til at motion er noget man aktivt udøver. For pludselig en dag bliver man for stor til at rende rundt og hoppe på trambolin og motionen kommer ikke helt naturligt.
Tror jeg vil forsøge mig med at have hele familien med på en løbetur. Vi har en eng i nærheden, hvor man kan løbe rundt, så kan man jo løbe det tempo der passer uden at være langt væk fra hinanden. Og vi voksne kan på skift løbe med den mindste, så hun ikke føler sig helt alene. Hmmm det er en ide, der tager form mens jeg skriver - tror sgu jeg vil prøve det. Blev nok lidt inspireret af et interview med en mand, som løb Lillebælt halvmaraton med den 5-årige datter i babyjogger og den 9-årige søn løb selv :-O Sejt at en 9-årig løber halvmaraton.
Nå men det her indlæg var altså bare fordi jeg lige fik en anden tanke da jeg hørte om bootcamp hos en med små børn. ;-)
14 år17. maj 2010 kl. 10:23
SiriS (slettet)
Det lyder da skide godt, Karina!
I øvrigt kan du nok få inspiration til fælles motion rundt omkring på nettet og i bogen Kernesund Familie (som jeg ikke har læst, men hørt meget om).
Frisbeespil er godt.
I øvrigt kan du nok få inspiration til fælles motion rundt omkring på nettet og i bogen Kernesund Familie (som jeg ikke har læst, men hørt meget om).
Frisbeespil er godt.
14 år17. maj 2010 kl. 10:53
SiriS (slettet)
Status på 5. dag er at jeg har fået 50 min styrketræning, 2 timers smidighedstræning og 4 timer og 50 minutters blid og hård kredsløbstræning (hvis vi ikke tæller støvsugning og slåning af græs med). Det er da meget godt på 5 dage!
Bootcamp er dog så meget sagt. Jeg har været ret træt, har følt mig stiv og tager ikke voldsommere fat end jeg synes det er lidt hårdt, undtagen løbetræningen, som allerede udfordrer mig. Den daglige gulerod er et aktivitetsniveau over 1,6, som er det laveste, programmet vil belønne med en smiley. :-) Men det er klart en bedre motionsuge end jeg har haft før (undtagen måske da jeg var i svømmelejr som 13-årig), og den er ikke slut endnu.
Bootcamp er dog så meget sagt. Jeg har været ret træt, har følt mig stiv og tager ikke voldsommere fat end jeg synes det er lidt hårdt, undtagen løbetræningen, som allerede udfordrer mig. Den daglige gulerod er et aktivitetsniveau over 1,6, som er det laveste, programmet vil belønne med en smiley. :-) Men det er klart en bedre motionsuge end jeg har haft før (undtagen måske da jeg var i svømmelejr som 13-årig), og den er ikke slut endnu.
14 år21. maj 2010 kl. 12:56
SiriS (slettet)
Jeg har for første gang klare 3 runder styrketræning! Sej følelse.
14 år23. maj 2010 kl. 20:57
riebech (slettet)
Status her er at jeg i sidste uge fik motioneret en del mere end jeg plejer og nok paa det niveau jeg gerne ville :-) Det eneste jeg ikke fik gjort var situps 2 gange om dagen, nok fordi det er noget jeg ligesom skal stjaele tid herhjemme til. Det maa jeg proeve at goere bedre i denne uge.
Godt gaaet med styrketraeningen Siri!!
Godt gaaet med styrketraeningen Siri!!
14 år26. maj 2010 kl. 10:44
SiriS (slettet)
Yes, tak, og i lige måde! Jeg har lagt en skive mere på håndvægtene siden, og tre runder er nu den nye stil. Forsøger at komme op på et energiniveau på eller over 1,6 hver dag. Det er nogen gange svært.
14 år26. maj 2010 kl. 13:07
Hvor er det fedt at der er så mange der er med på den; Så skal vi da nok få sat fut under motivationen.
Det var jo egentlig også det der var meningen med motionsbloggen, men når det først er gået skævt, så virker den ikke mere (suk).
Jeg kan mærke at jeg er blevet meget mere motiveret som dagen er skredet frem, og ser faktisk heller ingen grund til at vente til på mandag med at gå i gang med motionen! ;-)