Bootcamp

Du læser en tråd i debat > motion

Bootcamp
En bekendt af mig med små børn har været i træningslejr hjemme hos sig selv i en måned.

Kort fortalt går det ud på at dyrke kredsløbstræning 3-5 timer om ugen, styrketræning 1-2 timer, og smidighedstræning 1 time om ugen gennem en måned.

Meningen er at man på kort tid træner så meget at man for alvor kan mærke en fysisk forskel. Mentalt giver træningen en idé om at man sagtens kan lægge motion ind i hverdagen og få det til at hænge sammen. Bagefter er de dårlige undskyldninger effektivt fejet af banen.

Min personlige strategi har ellers gået ud på at lokke mig til at motionere stadig mere, og jeg var meget skeptisk da hun kastede sig ud i eksperimentet, angivelig inspireret af en artikel i Alt for Damerne, som jeg dog ikke har læst. Men jeg må kapitulere og indse at min strategi har fejlet igen, og jeg er kørt fast. Jeg overvejer nu seriøst en måneds bootcamp, officielt fra på mandag.

Er der nogen der er med på den?
14 år14. maj 2010 kl. 12:51
re: Bootcamp
Det lyder spændende. Hvilke former for kredsløbs og smidighedstræning har hun lavet hjemme hos sig selv?
14 år14. maj 2010 kl. 13:20
Synes også det lyder spændende.....har du evt nogle links til øvelser???

Jeg vil i hvert fald gerne være med, har svært ved at hidse mig selv op til motion i øjeblikket, så det kunne måske være en hjælp at være flere om projektet :-)

Vh Karin
14 år14. maj 2010 kl. 13:23
Jeg synes egentlig også, at det lyder lidt interessant :)

Jeg har prøvet at google lidt rundt for at se, om jeg kunne finde artiklen, eller finde ud af hvilket nummer den er i, men det er ikke lykkedes - ved du tilfældigvis, hvor man kan finde den?
14 år14. maj 2010 kl. 13:45
Hun har som kredsløbstræning cyklet til og fra arbejde 12 km hver vej i højt tempo i stedet for at tage bilen. Og så har hun lavet mave- og rygøvelser samt armbøjninger 10 minutter hver morgen og aften og strækøvelser som smidighedstræning. Det lyder jo overkommeligt, synes jeg.

Selv har jeg tænkt mig at løbetræne, svømme og cykle, og sigte efter at få 5 timers konditionstræning om ugen. Jeg har et styrketræningsprogram, som tager en halv time til 3 kvarter, og det vil jeg følge to gange om ugen. Jeg vil selvfølgelig strække ud efter hver session, men jeg kunne også godt tænke mig at komme igennem en længere stræksession om ugen - det har vist sig at støtte styrketræning.
14 år14. maj 2010 kl. 18:46
Jeg bliver altid inspireret på iform.dk...
14 år14. maj 2010 kl. 18:57
Jeg kan desværre ikke få oplyst hvornår artiklen er fra, og jeg har nu også fedtet lidt rundt på Alt for Damerne. Det er nu også en fin side med inspiration til træning, som jeg ikke har spottet før. Bla fandt jeg et 4 ugers løbeprogram for begyndere. Jeg tror det er lige noget for mig - jeg er liige lidt længere end absolut begynder, og træt af at følge løbeprogrammer som varer 12 uger. Jeg tror ikke jeg vil få skader med den grundform jeg har nu.
14 år14. maj 2010 kl. 19:32
Synes det er fantastisk så meget tid jeg kan få til at gå med at læse om motion i stedet for at dyrke det.
14 år14. maj 2010 kl. 19:33
Hehe....jeg bruger også en stor del af min vågne tid på at finde gode og sunde opskrifter....hvorfor er det lige at jeg ikke laver maden i stedet?? ;-)
14 år14. maj 2010 kl. 19:59
Jeg er med paa den, mest for at faa motivationen i top. Tidamaessigt kan jeg normalt godt naa den maengde motion, men jeg har svaert ved at faa etableret en rutine og saa holde den i mere en to uger....
14 år14. maj 2010 kl. 21:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });