Hjortekød kan anbefales

Du læser en tråd i debat > kost

Hjortekød kan anbefales
I går gik jeg som så mange gange før rundt i Kvickly og ledte efter noget aftensmad. Så lå der pludselig hjortekød i en køleboks. Hmmm det måtte jeg prøve. Og det var fantastisk. Der stod magert på pakken og så vidt jeg lige kan se på nettet snakker vi meget mager. Måske under 2 % fedt (det har jeg i hvert tilfælde fundet noget hjortekød der er). Og så smager det fantastisk og er utrolig mørt.

Som tilbehør lavede jeg nogle tern af kartofler og rødbeder, som jeg stænkede lidt olie hen over og rørte noget salt og lidt dild på. Så bredte jeg dem på en bradepande og bagte dem i ovnen. Og jeg kogte nogle bønner, som jeg blandede med en lille smule grøn pesto.

Det var et festmåltid. Men et fedtfattigt et af slagsen :-)
16 år3. januar 2008 kl. 08:10
re: Hjortekød kan anbefales
Jeg melder mig lige under fanen - ALT vildt er godt, og så vidt jeg ved også magert.
Man kan lave en "waldorfsalat" uden cremefraise eller med Cheasy, eller en orange waldorf med appelsinfilet, selleritern, nødder og vindruer.
Min kæreste er jæger, så når han ellers har tid til at gå på jagt er det gode tider for vildtkød, men ellers er det nu man skal opsøge de steder hvor der er nogle der går på jagt og købe kødet billigt der ;-)
Så vidt jeg husker ligger en fasan på mellem 25 og 50 hvis man selv ordner dem.....
16 år3. januar 2008 kl. 09:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });