#2 af Ahimsa (slettet)
Hjortekød kan anbefales
Du læser en tråd i debat > kostAhimsa (slettet)
re: Hjortekød kan anbefales
Jeg melder mig lige under fanen - ALT vildt er godt, og så vidt jeg ved også magert.
Man kan lave en "waldorfsalat" uden cremefraise eller med Cheasy, eller en orange waldorf med appelsinfilet, selleritern, nødder og vindruer.
Min kæreste er jæger, så når han ellers har tid til at gå på jagt er det gode tider for vildtkød, men ellers er det nu man skal opsøge de steder hvor der er nogle der går på jagt og købe kødet billigt der ;-)
Så vidt jeg husker ligger en fasan på mellem 25 og 50 hvis man selv ordner dem.....
Man kan lave en "waldorfsalat" uden cremefraise eller med Cheasy, eller en orange waldorf med appelsinfilet, selleritern, nødder og vindruer.
Min kæreste er jæger, så når han ellers har tid til at gå på jagt er det gode tider for vildtkød, men ellers er det nu man skal opsøge de steder hvor der er nogle der går på jagt og købe kødet billigt der ;-)
Så vidt jeg husker ligger en fasan på mellem 25 og 50 hvis man selv ordner dem.....
16 år3. januar 2008 kl. 09:07
Som tilbehør lavede jeg nogle tern af kartofler og rødbeder, som jeg stænkede lidt olie hen over og rørte noget salt og lidt dild på. Så bredte jeg dem på en bradepande og bagte dem i ovnen. Og jeg kogte nogle bønner, som jeg blandede med en lille smule grøn pesto.
Det var et festmåltid. Men et fedtfattigt et af slagsen :-)