#1 af ChrissyD
Mellemmåltider
Du læser en tråd i debat > kostChrissyD
Mellemmåltider
Har i nogle gode idéer til mellemmåltider? Synes jeg kører træt i det samme
16 år30. december 2007 kl. 23:30
CFJ (slettet)
re: Mellemmåltider
Bilka og Føtex har poser med små stykker gulerødder, eller slikærter, klar til at spise. De er måske lidt dyre, men pengene værd.
16 år30. december 2007 kl. 23:39
bruger slettet
man kan få nogen gode pulversupper rundt omkring. de er kalorielette og hurtige at lave :)
16 år31. december 2007 kl. 12:08
bruger slettet
Knækbrød med ost puttes 10 sek i mikroovnen = ca 100 kcal
Blødkogt æg = 75 kcal
Ristet rugbrød med 10 g becel smør(kcal indholdet er 320 pr hundrede gram) = 135 kcal
Riskager = 25 kcal pr stk
med kyllinge pålæg(20 gram) = 45 kcal
Kanelknækbrød= 60 kcal pr. styk
Evt. en kop varm kakao, eller anden varm drik = indeholder oftest 100 kcal.
Franskbrød(30 g) med tomat og salt = 110 kcal.
Håber du kunne bruge det til noget.
Godt nytår
16 år31. december 2007 kl. 14:36
iakob
Hm.. jeg er stor tilhænger af "det samme" fordi hvis jeg ikke kører på vanen, så er der større sandsynlighed for at jeg bliver fristet over evne.
Så jeg spiser normalt 2-3 stykker frugt (eller gulerod). Men også nogle gange figenpålæg. Ikke meget hjælp her bortset fra at jeg har en tendens til at bage lidt sundt lyst brød (f.eks. af den nye meltype "hvid hvede" eller sigtemel) eller gulerodsmuffin eller diabeteskager, som jeg så guffer som mellemmåltid i weekenden. Det meste af det kan jeg så også med god samvittighed putte i børnenes eftermiddagsmadpakker.
Så jeg spiser normalt 2-3 stykker frugt (eller gulerod). Men også nogle gange figenpålæg. Ikke meget hjælp her bortset fra at jeg har en tendens til at bage lidt sundt lyst brød (f.eks. af den nye meltype "hvid hvede" eller sigtemel) eller gulerodsmuffin eller diabeteskager, som jeg så guffer som mellemmåltid i weekenden. Det meste af det kan jeg så også med god samvittighed putte i børnenes eftermiddagsmadpakker.
16 år1. januar 2008 kl. 10:05
bruger slettet
Min personlige favorit er revne gulerødder med æblestykker i. Helst søde æbler for det tager nemmere trangen til det søde når den presser på.
16 år2. januar 2008 kl. 13:05
Spacy
Hvis det er gulerødder så har jeg stor erfaring:
Reven gulerod med (helst friskpresset) appelsinsaft.
Og skal det være helt vildt så hakkede hasselnødder blandet i.
Det er sundt, men desværre ikke specielt slankende :-)
Reven gulerod med (helst friskpresset) appelsinsaft.
Og skal det være helt vildt så hakkede hasselnødder blandet i.
Det er sundt, men desværre ikke specielt slankende :-)
16 år3. januar 2008 kl. 03:43
mie (slettet)
Jeg spiser ofte lidt mandler. De indholder jo godt nok lidt fedt, men det er af den sunde slags :-)
Ellers spiser jeg gerne en rød peber, nogle gulerødder, fintsnittet hvidkål med lidt tyttebærsyltetøj, agurk, frugt og så kan dampet/kogt pastinak anbefales, da de smager meget sødt..
Ellers spiser jeg gerne en rød peber, nogle gulerødder, fintsnittet hvidkål med lidt tyttebærsyltetøj, agurk, frugt og så kan dampet/kogt pastinak anbefales, da de smager meget sødt..
16 år4. januar 2008 kl. 22:21
KarinaHadsten (slettet)
Man skal passe meget på med mandler - de har et meget højt energi indhold. En af de ting jeg lærte da jeg begyndte at taste min mad ind her på siden. Jeg spiste ellers mandler som snolder når jeg var på kur, men energien svarer til chokolade. Så det er meget må mængder man skal spise, men så er det til gengæld også sundt :-)
16 år5. januar 2008 kl. 16:37
slank2008 (slettet)
En undersøgelse vidste at lidt mandler og andre nødder hvad dag sammen med en lav-kalorie kur faktisk ØGER vægttabet i forhold til ingen nødder og samme kur.
16 år5. januar 2008 kl. 20:38