Kaloriernes optag i kroppen???

Du læser en tråd i debat > kost

Kaloriernes optag i kroppen???
Først og fremmest, glædelig jul til jer alle! :o)
Nu har jeg forgæves søgt svar på mit spørgsmål på nettet (okay indrømmet, jeg er heller ikke lige en ørn til at navigere blandt alle de informationer der popper op...) og så var det jeg kom i tanke om at nogle af jer kloge hoveder måske kunne hjælpe mig lidt :) Mit spørgsmål lyder som følger: Hvor lang tid tager det før man kan sige at kalorierne er optaget i kroppen?
Håber mit spørgsmål er forståeligt og selvfølgelig at i kan hjælpe mig med at svare :o)
Mange hilsner om en god jul herfra
16 år20. december 2007 kl. 08:52
re: Kaloriernes optag i kroppen???
På hjemmesiden for DR's program "Ha det godt" er der en artikel om madens vej gennem fordøjelsessystemet. dr.dk
Her kan man læse, at maden er ca. 2-4 timer i mavesækken, og derefter 1-4 timer i tyndtarmen, som er der hvor kalorierne (og vitaminer og alt det andet) bliver optaget i kroppen. Dvs at det er optaget efter 3-8 timer.
Derefter går der op til flere dage før al maden har paseret tyk- og endetarm, men derfra optages kun vædske.
16 år20. december 2007 kl. 13:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });