smilyer eller sure hoveder?
Du læser en tråd i debat > kostiakob
re: smilyer eller sure hoveder?
Jeg forsøger at få glade smileys i alt på nær motion. Og så den nye med energifordeling på måltider, den har jeg også lidt opgivet at gøre glad.
Men selvom jeg forsøger at gøre smileyerne glade, så tager jeg det ikke som et nederlag hvis de er sure på en enkelt dag. Men over en periode på f.eks. 14 dage, så skal de jo helst være glade.
Bortset fra fiske-smileyen der sådan set kun er glad sidst på ugen fordi da har man spist de 200 gram fisk som man skal have i løbet af ugen.
Og... det er så det, jeg tilstræber. Det lykkedes ikke helt altid.
Men selvom jeg forsøger at gøre smileyerne glade, så tager jeg det ikke som et nederlag hvis de er sure på en enkelt dag. Men over en periode på f.eks. 14 dage, så skal de jo helst være glade.
Bortset fra fiske-smileyen der sådan set kun er glad sidst på ugen fordi da har man spist de 200 gram fisk som man skal have i løbet af ugen.
Og... det er så det, jeg tilstræber. Det lykkedes ikke helt altid.
16 år3. december 2007 kl. 09:35
amenette (slettet)
De to jeg holder mest øje med, udover kcal, er energifordeling og væskeindtag. Jeg spiser hellere lidt mere så energifordelingen er rigtig, end kcal er glad.
Jeg får desværre næsten aldrig væskeindtag glad..
Jeg får desværre næsten aldrig væskeindtag glad..
16 år3. december 2007 kl. 19:39
dutti (slettet)
hvor sjovt jeg har også fundet ud af jeg drikker alt for lidt vand, jeg mangler stadig 1,2 liter for idag så jeg må lige få drukket en masse nu inden jeg skal træne og imens så jeg når at få mine to liter. energifordelingen passer næsten aldrig ved mig for mine 5 måltider i løbet af dagen er tit næsten lige store
16 år3. december 2007 kl. 19:47
bruger slettet
Smileyerne er jo også nogle gange sure pga.bagateller. Jeg har f.eks. fået 1% protein for lidt i dag og 1 % kulhydrat for meget så det giver jo en sur smiley men det gørikke noget, for det skal nok ændre sig en anden dag. Det der er vigtigst for mig at få glade smileyer i hver dag er energiindtag, væskeindtag og motion. At de andre så ind imellem er sure, er der ikke noget at gøre ved. Desuden er det nærmest umuligtformig at få smileyen ved måltidsfordelingen glad.
16 år4. december 2007 kl. 16:19
dutti (slettet)
ja det er da også de mest optimale.
Jeg har hvert fald fundet ud af jeg drikker for lidt vand så det øver jeg mig i at drikke mere af ligenu og så forsøger jeg så vidt så mulig at overholde energiindtaget og ryger der for meget ind en dag må der mindre end en anden, det fungerer okay ligenu, det vigtigste er jeg kommer tættere på mit mål.
Jeg har hvert fald fundet ud af jeg drikker for lidt vand så det øver jeg mig i at drikke mere af ligenu og så forsøger jeg så vidt så mulig at overholde energiindtaget og ryger der for meget ind en dag må der mindre end en anden, det fungerer okay ligenu, det vigtigste er jeg kommer tættere på mit mål.
16 år4. december 2007 kl. 17:40
annebn (slettet)
Jeg har også opgivet den med fordelingen på måltider. Den passer simpelthen slet ikke med min dagsrytme. Men nu har jeg fundet ud af, at hvis man helt lader være med at angive måltider- så alt står som "ikke angivet"- så får man alligevel en glad smiley :-)
16 år7. december 2007 kl. 13:51
For jeg har nemlig adskillige sure hoveder hver dag og jeg gider simpelthen ikke spise efter en kostplan, hellere passe på mængden.